Mafia ja Hyvinkään keskustakortteli(KEKO)
Kummallisia huhuja on liikkunut Hyvinkäällä jo vuosikausia, keskustakorttelin ja varsinkin sen keskipisteen rakentamisesta ja kaupungintalon purkamisesta. Kuka oikeastaan rahoittaa nämä projektit.? Vasemmisto ja minä itsekin ihmettelin tätä touhua ja sen rahoitusta. Eihän meillä Hyvinkäällä toki voi esiintyä mitään laittomuuksia.
Eihän Kokoomuksen eduskuntavaaliehdokas Kari Järvenpää voisi sotkeentua mihinkään rahanpesuun. Kyseessähän on vain ja ainoastaan erinomainen yrittäjä joka sai toki painostuksellaan nostettua vanhan huonokuntoisen Lindroosin entisen autotalon ja rakennuksen tontteineen ihan huippuhintaan. Taitava liikemies on tämä herra. Oli myös ensimmäinen valittaja tässä Keko asiassa Hyvinkäällä
Nostetaan hattua hänelle. Ei kai nyt kukaan sentään Karia epäile mistään laittomuuksista.
Tavallisena kaupunginvaltuutettuna saanen kuitenkin esittää kummallisuuksia syyttämättä ketään mistään:
- miksi Hyvinkään kaupungin tekemistä kauppakirjoista ilmenee että toinen ostaja ja yritys, joka sen allekirjoitti perustettiin Kauppa- ja Rekisterihallituksen tietojen mukaan tuona allekirjoituspäivänä eli 16.10.2009 ?
- miksi nuo kaksi ostajaa olivat samaisen Patentti- ja rekisterihallituksen tietojen mukaan tappiolla 5,5 miljoonaa Euroa ja silti myytiin juuri heille?
- miten rahoitus selvitettiin kun ostajina olivat noin tappiolliset yritykset ?
- miksi Hyvinkään kaupunginvaltuusto ei saanut lainkaan tietoa näistä kaupoista ja itsekin jouduin ne erikseen pyytämään tutkiakseni asiaa?
- miksi nyt ilmenneiden Italian Mafian ja Brittiläisen sijoitusyhtiöiden tiedot täsmäävät täydellisesti meidän Keko korttelin rahoittajien tietojen kanssa ?
- ovatko epäilijät kuitenkin olleet oikeassa?
Epäilykseni eivät kohdistu HOK/Elantoon koska se on rahoissaan ja varmistanut kauppansa poliittisilla sidoksillaan. YIT omistaa tonttinsa ja purkaa sen milloin haluaa ja tuhoaa kaunista keskustaamme ihan laillisesti. Leif Backman ja Matti Rantalainen jäävät näissä kisoissa ilman mitalia, mutta ovatko he sittenkin ainoita rehellisiä vaiko vain suomalaisittain persaukisia?
Laitan tähän lopuksi muutamia Mafiatietoja, joita uskon tulevan lisää melko pian. Olenko siis vainoharhainen vai realisti? Päätelkää itsItalian Calabrian pahamaineisen mafian rahanpesuoperaation epäillään ulottuvan Suomeen.
Helsingin Sanomien mukaan Italian poliisi epäilee, että mafian rahaa on pesty kahden Suomeen rekisteröidyn telealan yrityksen kautta.
Italian poliisi antoi tiistaina pidätysmääräyksen kahdesta brittimiehestä, jotka olivat olleet yritysten vastuuhenkilöitä. Helsingin Sanomien mukaan miehet olisivat olleet myös yrityksen johtajia.
Yritysten toimintaa on tiettävästi pyöritetty Britanniasta. Lehden mukaan yrityksillä oli yhtenä vuonna yhteensä lähes miljardin euron liikevaihto.
Italian poliisi epäilee, että mafian ahaa pestiin yli kaksi miljardia euroa ainakin kuudessa eri maassa.
(MTV3)
Italiassa rahanpesuun on poliisin epäilyjen mukaan sekaantunut muiden muassa teleyhtiö Telecom Italian tytäryhtiö Sparkle ja toinen televerkkoyritys Fastweb.
Lisäksi Silvio Berlusconin hallituskoalitioon kuuluva senaattori on epäiltyjen listalla.
Italian poliisi epäilee, että mafian rahaa pestiin yhteensä yli kaksi miljardia euroa kuudessa eri maassa.
Italian valtiolta peiteyritykset keinottelivat rahaa jättämällä arvonlisäverot maksamatta.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti