Mafia ja Hyvinkään keskustakortteli(KEKO)
Kummallisia huhuja on liikkunut Hyvinkäällä jo vuosikausia, keskustakorttelin ja varsinkin sen keskipisteen rakentamisesta ja kaupungintalon purkamisesta. Kuka oikeastaan rahoittaa nämä projektit.? Vasemmisto ja minä itsekin ihmettelin tätä touhua ja sen rahoitusta. Eihän meillä Hyvinkäällä toki voi esiintyä mitään laittomuuksia.
Eihän Kokoomuksen eduskuntavaaliehdokas Kari Järvenpää voisi sotkeentua mihinkään rahanpesuun. Kyseessähän on vain ja ainoastaan erinomainen yrittäjä joka sai toki painostuksellaan nostettua vanhan huonokuntoisen Lindroosin entisen autotalon ja rakennuksen tontteineen ihan huippuhintaan. Taitava liikemies on tämä herra. Oli myös ensimmäinen valittaja tässä Keko asiassa Hyvinkäällä
Nostetaan hattua hänelle. Ei kai nyt kukaan sentään Karia epäile mistään laittomuuksista.
Tavallisena kaupunginvaltuutettuna saanen kuitenkin esittää kummallisuuksia syyttämättä ketään mistään:
- miksi Hyvinkään kaupungin tekemistä kauppakirjoista ilmenee että toinen ostaja ja yritys, joka sen allekirjoitti perustettiin Kauppa- ja Rekisterihallituksen tietojen mukaan tuona allekirjoituspäivänä eli 16.10.2009 ?
- miksi nuo kaksi ostajaa olivat samaisen Patentti- ja rekisterihallituksen tietojen mukaan tappiolla 5,5 miljoonaa Euroa ja silti myytiin juuri heille?
- miten rahoitus selvitettiin kun ostajina olivat noin tappiolliset yritykset ?
- miksi Hyvinkään kaupunginvaltuusto ei saanut lainkaan tietoa näistä kaupoista ja itsekin jouduin ne erikseen pyytämään tutkiakseni asiaa?
- miksi nyt ilmenneiden Italian Mafian ja Brittiläisen sijoitusyhtiöiden tiedot täsmäävät täydellisesti meidän Keko korttelin rahoittajien tietojen kanssa ?
- ovatko epäilijät kuitenkin olleet oikeassa?
Epäilykseni eivät kohdistu HOK/Elantoon koska se on rahoissaan ja varmistanut kauppansa poliittisilla sidoksillaan. YIT omistaa tonttinsa ja purkaa sen milloin haluaa ja tuhoaa kaunista keskustaamme ihan laillisesti. Leif Backman ja Matti Rantalainen jäävät näissä kisoissa ilman mitalia, mutta ovatko he sittenkin ainoita rehellisiä vaiko vain suomalaisittain persaukisia?
Laitan tähän lopuksi muutamia Mafiatietoja, joita uskon tulevan lisää melko pian. Olenko siis vainoharhainen vai realisti? Päätelkää itsItalian Calabrian pahamaineisen mafian rahanpesuoperaation epäillään ulottuvan Suomeen.
Helsingin Sanomien mukaan Italian poliisi epäilee, että mafian rahaa on pesty kahden Suomeen rekisteröidyn telealan yrityksen kautta.
Italian poliisi antoi tiistaina pidätysmääräyksen kahdesta brittimiehestä, jotka olivat olleet yritysten vastuuhenkilöitä. Helsingin Sanomien mukaan miehet olisivat olleet myös yrityksen johtajia.
Yritysten toimintaa on tiettävästi pyöritetty Britanniasta. Lehden mukaan yrityksillä oli yhtenä vuonna yhteensä lähes miljardin euron liikevaihto.
Italian poliisi epäilee, että mafian ahaa pestiin yli kaksi miljardia euroa ainakin kuudessa eri maassa.
(MTV3)
Italiassa rahanpesuun on poliisin epäilyjen mukaan sekaantunut muiden muassa teleyhtiö Telecom Italian tytäryhtiö Sparkle ja toinen televerkkoyritys Fastweb.
Lisäksi Silvio Berlusconin hallituskoalitioon kuuluva senaattori on epäiltyjen listalla.
Italian poliisi epäilee, että mafian rahaa pestiin yhteensä yli kaksi miljardia euroa kuudessa eri maassa.
Italian valtiolta peiteyritykset keinottelivat rahaa jättämällä arvonlisäverot maksamatta.
perjantai 26. helmikuuta 2010
maanantai 15. helmikuuta 2010
Kansan edustaja vai paikallinen eduataja ?
Hyvinkääläinen vai kansan edustaja ?
Meillä oli aikanaan hyvinkääläinen kansanedustaja eli Tuulikki Hämäläinen(SDP) monta kautta ja jäi sittemmin vapaaehtoisesti pois. Kertokaapa nyt minulle mitä hyötyä siitä oli meille hyvinkääläisille? Tietysti Tuulikki itsekin voi vastata. Sitten oli ”Meidän Minna” kokoomuksesta, miten se näkyi meille kuntalaisille? Valtion omistama terveydenhoito-oppilaitos siirtyi meidän niskaamme. Niinhän korkeat poliittiset päättäjät olivat sopineet jo vuonna 1995. Minnako sen teki ? Nyt on ”Uusis”, no mitä hyötyä siitä on hyvinkääläisille ollut. Olisi kiva kuulla faktoja! Nyttemmin Kokoomus koettaa saada suurella rahalla hyvinkääläisen Kokon hyvinkääläiseksi kansanedustajaksi. Miksi me niin valitsisimme? Vaalikampanjakin alkoi jo niin ajoissa että mikään muu puolue ei ole edes ajatellut vielä ryhtyä mainostamiseen. Onko Kokoomuksella salaista tietoa vaalien aikaistamisesta vai liikaa rahaa ? Aamupostin mainos 12. 02. 2010 maksoi kuvineen ja väreineen noin 1000 Euroa. Taitaa olla varakas nainen tuo Kokko vai tulivatko rahat taas jostakin kummallisesta kohteesta? En tiedä, mutta aikooko Kokoomus mennä rahalla läpi? Tuo Kokoomuksen ja Kepun rahasampokin näyttää olevan hieman ahdingossa. Mutta kyllä näitä yrittäjiä ja aateveljiä ja siskoja vielä löytyy riittävästi ja taas aivan laillisin keinoin. Kokko on vasta ehdokas emmekä edes tiedä hänestä tai muistakaan ehdokkaista läpäisevätkö he ensimmäisen seulan eli hyväksyvätkö puoluehallitukset heidät virallisiksi puolueen kansanedustajaehdokkaiksi. Kannattaa muistaa että Suomen Perustuslaki takaa jokaiselle mahdollisuuden asettua ehdolla. Aika toivotonhan se tehtävä on kun pitäisi saada oma tukiryhmä ja saattaa käydä niin että 50.000 ääntä ei riitä edes yhteen kansanedustajaan. Siinä on meidän demokratiamme salaisuus. Minusta on mukavaa asettua vastapainoksi nollabudjetilla. Köyhä puolue ei avusta ja omaa rahaa ei ole käytettäväksi. Onneksi äänestäjät ratkaisevat asiat ei raha. Mukavaa kisaa Uudellemaalle meidän kaikkien lopullisesti hyväksyttyjen ehdokkaiden välille kun se aika koittaa joskus syksyllä. Kukaan meistä ei vielä edes tiedä läpäiseekö ensimmäisen seulan. Jokainen meistä kansanedustaja ehdokkaaksi lupautuneista kuitenkin tietää tosiasian, ettei yksikään hyvinkääläinen ehdokas selviä edes kaikkien hyvinkääläisten äänillä alkustarttia pidemmälle. Tarvitaan laajempi kannatus koko Uudeltamaalta. Ei siinä puolueväki tai Ay-väki nykyaikana ole merkittävä tekijä. Toivottavasti ei myöskään suuri raha.
Reipasta ja reilua kamppailua kaikille toivottaen
Kansanedustaja on kansan edustaja ei Hyvinkään edustaja.
Taisto Orre
mahdollisesti ehdokas jos puolue sen viisaaksi katsoo
Meillä oli aikanaan hyvinkääläinen kansanedustaja eli Tuulikki Hämäläinen(SDP) monta kautta ja jäi sittemmin vapaaehtoisesti pois. Kertokaapa nyt minulle mitä hyötyä siitä oli meille hyvinkääläisille? Tietysti Tuulikki itsekin voi vastata. Sitten oli ”Meidän Minna” kokoomuksesta, miten se näkyi meille kuntalaisille? Valtion omistama terveydenhoito-oppilaitos siirtyi meidän niskaamme. Niinhän korkeat poliittiset päättäjät olivat sopineet jo vuonna 1995. Minnako sen teki ? Nyt on ”Uusis”, no mitä hyötyä siitä on hyvinkääläisille ollut. Olisi kiva kuulla faktoja! Nyttemmin Kokoomus koettaa saada suurella rahalla hyvinkääläisen Kokon hyvinkääläiseksi kansanedustajaksi. Miksi me niin valitsisimme? Vaalikampanjakin alkoi jo niin ajoissa että mikään muu puolue ei ole edes ajatellut vielä ryhtyä mainostamiseen. Onko Kokoomuksella salaista tietoa vaalien aikaistamisesta vai liikaa rahaa ? Aamupostin mainos 12. 02. 2010 maksoi kuvineen ja väreineen noin 1000 Euroa. Taitaa olla varakas nainen tuo Kokko vai tulivatko rahat taas jostakin kummallisesta kohteesta? En tiedä, mutta aikooko Kokoomus mennä rahalla läpi? Tuo Kokoomuksen ja Kepun rahasampokin näyttää olevan hieman ahdingossa. Mutta kyllä näitä yrittäjiä ja aateveljiä ja siskoja vielä löytyy riittävästi ja taas aivan laillisin keinoin. Kokko on vasta ehdokas emmekä edes tiedä hänestä tai muistakaan ehdokkaista läpäisevätkö he ensimmäisen seulan eli hyväksyvätkö puoluehallitukset heidät virallisiksi puolueen kansanedustajaehdokkaiksi. Kannattaa muistaa että Suomen Perustuslaki takaa jokaiselle mahdollisuuden asettua ehdolla. Aika toivotonhan se tehtävä on kun pitäisi saada oma tukiryhmä ja saattaa käydä niin että 50.000 ääntä ei riitä edes yhteen kansanedustajaan. Siinä on meidän demokratiamme salaisuus. Minusta on mukavaa asettua vastapainoksi nollabudjetilla. Köyhä puolue ei avusta ja omaa rahaa ei ole käytettäväksi. Onneksi äänestäjät ratkaisevat asiat ei raha. Mukavaa kisaa Uudellemaalle meidän kaikkien lopullisesti hyväksyttyjen ehdokkaiden välille kun se aika koittaa joskus syksyllä. Kukaan meistä ei vielä edes tiedä läpäiseekö ensimmäisen seulan. Jokainen meistä kansanedustaja ehdokkaaksi lupautuneista kuitenkin tietää tosiasian, ettei yksikään hyvinkääläinen ehdokas selviä edes kaikkien hyvinkääläisten äänillä alkustarttia pidemmälle. Tarvitaan laajempi kannatus koko Uudeltamaalta. Ei siinä puolueväki tai Ay-väki nykyaikana ole merkittävä tekijä. Toivottavasti ei myöskään suuri raha.
Reipasta ja reilua kamppailua kaikille toivottaen
Kansanedustaja on kansan edustaja ei Hyvinkään edustaja.
Taisto Orre
mahdollisesti ehdokas jos puolue sen viisaaksi katsoo
perjantai 5. helmikuuta 2010
Olen Perussuomalainen

Olen Perussuomalainen nyt ja ikuisesti.
Kun peruin valitukseni Kekosta ja siinä sivussa uuden kaupungintalon rakentamisesta Vanhalle villatehtaalle niin tein sen täysissä sielun ja ruumiin voimissa. En ole tyhmä ja tiesin että siitä seuraa kaikenlaista keskustelua ja osa äänestäjistäni ajattelee että Kokoomus tai virkamiehet olivat ostaneet minut. Eivät todella olleet. Yksikään virkamies tai poliittinen vaikuttaja ei ole ottanut yhteyttä asian tiimoilta. En ole myöskään halunnut kertoa miksi harkitsin oikeaksi perua valitukseni. Kiusanteko ei ole riittävä peruste. Itse asiassa ajattelin. ettei uusi kaupungintalo Vanhalle villatehtaalle ehdi valmistua ajoissa ja etteivät Keko tai Ykköskorttelin sopimukset ehdi toteutua ajoissa ja kaupunki tienaa 5 miljoonaa Euroa. Valitusten peruuttaminen oli huomattavasti vaikeampaa kuin niiden tekeminen ja vaati paljon enemmän rohkeutta. Olen todella pahoillani jos uskotte jonkun voivan ostaa minut. Hyvinkään todelliset päättäjät sopivat varmaankin yhteen taksiin eikä sinne sovi Taisto Orre vaikka otettaisiin käyttöön Inva-taksi. Valitettavaahan se on että paikallinen lehti ja sen toimittajat ovat totaalisesti ulalla oikeista päättäjistämme. Politiikka on vain politiikkaa ja varsinaiset päättäjät ovat sijoittajia ja virkamiehiä. Koetan kuitenkin siinä todellisuudessa istua aikani ja tehdä parhaani edes ollakseni piikki lihassa.
Perussuomalainen
keskiviikko 3. helmikuuta 2010
Hyvinkää, missä se sijaitsee ?
Hyvinkään kaupunki todella pulassa.
Juhani Kouhia kirjoitti todellista asiaa AP:ssa viime viikolla. Valitettavasti Juhanikin oli vielä liian positiivinen eli suomeksi sanottuna ”olemme kusessa”. Viime päivinä olemme saaneet lukea miten kaikille muillekin kuin Tehyläisille tulee maksaa palkankorotukset. Kunta-alan palkkaneuvottelut katkesivat, Yli-Jurvan asuntomessualue nielee ainakin 4 miljoonaa lisää rahaa(AP 03.02.2010). Uuden kaupungintalon rakentaminen Villatehtaalle maksaa ainakin 5 miljoonaa Euroa enemmän kuin talousarvio mainitsee. Olemme jo nyt 9 miljoonaa Euroa pakkasella (muutama vuosi sitten oli ylijäämää 30 miljoonaa Euroa). Miten tähän on päästy ? Katsokaa päättäjiämme kaupunginhallituksessa ja kaupunginvaltuustossa. Keitä he ovat ja mistä puolueista ja miten he edustavat kaupunkilaisten mielipiteitä. Perussuomalaiset tutkivat tilannetta ja oma esitykseni oli että veroprosentti tulisi jo vuonna 2010 nostaa ainakin 20,5 prosenttiin. Kokoomus esitti sen pitämisenä ennallaan, miksiköhän ? Eikö sijoittajien ja ökyrikkaiden asiaa ajava puolue osannut laskea? Onneksi Demarit taipuivat ja saatiin edes 19,25 % veroäyriksi. Jokainen voi huomata että se oli vain populistinen ja vailla todellisuuspohjaa oleva myönnytys. Nyt olemme taas saman kysymyksen äärellä. Lukekaapa seuraava tiedotus:” Valtiovarainministeriön tiedote 1.2.2009
VM:n raportti: Julkinen talous ajautumassa umpikujaan - kestävyyden palauttamiseksi tarvitaan mittava sopeutusohjelma
01.02.2010 | Tiedote 10/2010
Talouskriisi ja heikko työllisyystilanne yhdessä väestön ikääntymisen kanssa ovat syventäneet julkisen talouden kestävyysvajetta. Valtiovarainministeriön tänään 1.2.2010 julkaiseman raportin laskelmat osoittavat, että ilman sopeutustoimia julkinen talous ajautuu kestämättömään tilanteeseen. Mitä pidemmälle korjaustoimet lykätään, sitä vaikeammiksi ongelmat muodostuvat sekä taloudelliselta että sosiaaliselta kannalta.
Raportin mukaan kestävyysongelman suuruus on sitä luokkaa, että sen ratkaisemiseksi tarvitaan sekä rakenteellisia toimia että kaikkien menokohtien kriittistä arviointia, menojen supistuksia ja uudelleenkohdennuksia. Myös verotuksen maltillista kiristämistä tarvitaan.
Jotta väestön ikääntymisestä ja talouden kasvupotentiaalin vähenemisestä aiheutuvaan kestävyyshaasteeseen voidaan vastata, tulisi julkisessa taloudessa (valtio, kunnat, sosiaaliturvarahastot) päästä ylijäämään, joka vastaa 4 prosenttia bruttokansantuotteesta (noin 8 mrd. euroa). Näistä lähtökohdista julkisen velan osuus bruttokansantuotteesta vakiintuisi nykyisellä kokonaisveroasteella 60 prosentin tasolle, kun ikäsidonnaisten julkisten menojen arvioidaan kasvavan 6 prosenttiyksikköä BKT:sta vastaavalla määrällä parin seuraavan vuosikymmenen kuluessa.
Aika tehdä mittavia investointeja on sinänsä oikea. Hyvinkään valtuusto ei kuitenkaan ota huomioon tosiseikkoja eli emme nykyisen lainsäädännön puitteissa voi työllistää omia työttömiä. Hyvinkään verotulot eivät kasva ja sijoittajat repivät aikanaan satoja miljoonia euroja meidän tyhmyydestämme. Kertokaa nyt hyvät valtuutetut kenen asiaa te oikein ajatte ? Maksajathan ovat tiedossa eli veronmaksajat. On helppoa tehdä businesta toisten rahoilla eikö totta, on helppoa kertoa korulauseita ja huijata kaupunkilaisia, eikö totta?
Taisto Orre, kaupunginvaltuutettu
Juhani Kouhia kirjoitti todellista asiaa AP:ssa viime viikolla. Valitettavasti Juhanikin oli vielä liian positiivinen eli suomeksi sanottuna ”olemme kusessa”. Viime päivinä olemme saaneet lukea miten kaikille muillekin kuin Tehyläisille tulee maksaa palkankorotukset. Kunta-alan palkkaneuvottelut katkesivat, Yli-Jurvan asuntomessualue nielee ainakin 4 miljoonaa lisää rahaa(AP 03.02.2010). Uuden kaupungintalon rakentaminen Villatehtaalle maksaa ainakin 5 miljoonaa Euroa enemmän kuin talousarvio mainitsee. Olemme jo nyt 9 miljoonaa Euroa pakkasella (muutama vuosi sitten oli ylijäämää 30 miljoonaa Euroa). Miten tähän on päästy ? Katsokaa päättäjiämme kaupunginhallituksessa ja kaupunginvaltuustossa. Keitä he ovat ja mistä puolueista ja miten he edustavat kaupunkilaisten mielipiteitä. Perussuomalaiset tutkivat tilannetta ja oma esitykseni oli että veroprosentti tulisi jo vuonna 2010 nostaa ainakin 20,5 prosenttiin. Kokoomus esitti sen pitämisenä ennallaan, miksiköhän ? Eikö sijoittajien ja ökyrikkaiden asiaa ajava puolue osannut laskea? Onneksi Demarit taipuivat ja saatiin edes 19,25 % veroäyriksi. Jokainen voi huomata että se oli vain populistinen ja vailla todellisuuspohjaa oleva myönnytys. Nyt olemme taas saman kysymyksen äärellä. Lukekaapa seuraava tiedotus:” Valtiovarainministeriön tiedote 1.2.2009
VM:n raportti: Julkinen talous ajautumassa umpikujaan - kestävyyden palauttamiseksi tarvitaan mittava sopeutusohjelma
01.02.2010 | Tiedote 10/2010
Talouskriisi ja heikko työllisyystilanne yhdessä väestön ikääntymisen kanssa ovat syventäneet julkisen talouden kestävyysvajetta. Valtiovarainministeriön tänään 1.2.2010 julkaiseman raportin laskelmat osoittavat, että ilman sopeutustoimia julkinen talous ajautuu kestämättömään tilanteeseen. Mitä pidemmälle korjaustoimet lykätään, sitä vaikeammiksi ongelmat muodostuvat sekä taloudelliselta että sosiaaliselta kannalta.
Raportin mukaan kestävyysongelman suuruus on sitä luokkaa, että sen ratkaisemiseksi tarvitaan sekä rakenteellisia toimia että kaikkien menokohtien kriittistä arviointia, menojen supistuksia ja uudelleenkohdennuksia. Myös verotuksen maltillista kiristämistä tarvitaan.
Jotta väestön ikääntymisestä ja talouden kasvupotentiaalin vähenemisestä aiheutuvaan kestävyyshaasteeseen voidaan vastata, tulisi julkisessa taloudessa (valtio, kunnat, sosiaaliturvarahastot) päästä ylijäämään, joka vastaa 4 prosenttia bruttokansantuotteesta (noin 8 mrd. euroa). Näistä lähtökohdista julkisen velan osuus bruttokansantuotteesta vakiintuisi nykyisellä kokonaisveroasteella 60 prosentin tasolle, kun ikäsidonnaisten julkisten menojen arvioidaan kasvavan 6 prosenttiyksikköä BKT:sta vastaavalla määrällä parin seuraavan vuosikymmenen kuluessa.
Aika tehdä mittavia investointeja on sinänsä oikea. Hyvinkään valtuusto ei kuitenkaan ota huomioon tosiseikkoja eli emme nykyisen lainsäädännön puitteissa voi työllistää omia työttömiä. Hyvinkään verotulot eivät kasva ja sijoittajat repivät aikanaan satoja miljoonia euroja meidän tyhmyydestämme. Kertokaa nyt hyvät valtuutetut kenen asiaa te oikein ajatte ? Maksajathan ovat tiedossa eli veronmaksajat. On helppoa tehdä businesta toisten rahoilla eikö totta, on helppoa kertoa korulauseita ja huijata kaupunkilaisia, eikö totta?
Taisto Orre, kaupunginvaltuutettu
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)