keskiviikko 22. syyskuuta 2010

Ruotsidemokraatit vs. Perussuomalaiset

Demokratia, kansa, kansanvalta ja muita hämäyssanoja.

Tämän jutun juuret ovat aika syvältä, mutta viimeisen potkun sille antoi Riikka Komulainen(AP 22.9.2001). Ajattelin hetimiten että hieno juttu ja onneksi kukaan Perussuomalainen ei sitä kirjoittanut koska olisi saanut välittömästi Rasistin leiman otsaansa. Myös Riihimäkeläisen Vasemmiston edustajan kommentit herättivät kysymyksiä. Mistähän hän tuntee Perussuomalaiset äänestäjät ? Miten hän voi väittää että joukossamme on rasistisia äänestäjiä ? Eikö vaalisalaisuus päde vasemmistossa ? Tietääkö rouva/neiti montako kommunistia äänestää vasemmistoa ja jos tietää niin mistä tietää ? Onko joku suomalainen puolue kieltänyt rasistisesti, natsimielisesti tai kansallismielisesti ajattelevia ihmisiä äänestämästä heitä ? Voimme toki lukea Wikipdiasta mitä on Demokratia, voimme myös lukea Hikipediasta mitä se tarkoittaa, voimme lukea Rooman ajoista ja todeta että Julius Ceasar oli ensimmäinen demokraatti jne. Voimme toki verrata Ruotsidemokraatteja ja yrittää kertoa että Perussuomalaiset on veljespuolue. Ei ole eikä tule. Voimme puhua hämäyssanoilla Maahanmuutosta kun kyse on aivan muusta ongelmasta. Ruotsiin muutti 300.000 suomalaista maahanmuuttajina, Saksaan on muuttanut 2,5 miljoonaa turkkilaista maahanmuuttajaa. Ei maahanmuutto ole ongelma. Ruotsi tai Saksa eivät olisi menestyneet ilman maahanmuuttajia. Ongelmat ovat aivan muualla, kuten turvapaikan hakijoissa toisista EU-maista, verotus, harmaa talous ja riittämättömät resurssit näiden valvontaan ja päätösten hitaus. Palatakseni aiheeseen haluan kerrata perusasiat: Miettikää ihan hiljaa itsetksenne seuraavia asioita ja millaisen mielikuvan ja totuuden ne teille kertovat: Suomen kansan demokraattinen liitto(SKDL), nykyisin Vasemmistoliitto ilman mainintoja kommunismista tai Sosialismista) Suomen kommunistinen puuolue(SKP), Kansallinen kokoomus, ilman mainintoja kansallinen eli vain Kokoomus, Kristillisdemokraatit ?, Saksan Demokraattinen tasavalta(DDR), Kiinan kansantasavalta, Sosialisten kansojen liitto(CCCP), Ruottsidemokraatit, IVY eli itsenäisten valtioiden liitto, EU eli Euroopan Unioni, Pohjois Korea ?, Sosiaalidemokraatit ilman mainintoja sosialismista tai demokratiasta, Maalaisliito eli KEPU, ilman mainintoja maalaisista, Liberaalinen kansanpuolue(mihin hävisi?). Suomesta ja maailmasta löytyy lukemattomia esimerkkejä sanoista ja mitä ne merkitsevätkään käytännössä. Otettakoon tähän nyt Hikipedian määritelmä ja sitten Wikipedian määritelmä:

Kuten kaikki uskonnot, myös demokratia on oopiumia kansalle ja ruokkii vallankumouksellisia ajatuksia sekä vaarallisia separatistiryhmiä. Demokratian seuraajat ovat harvinaisen erimielisiä opinkappaleiden sisällöstä ja niinpä demokratian sisälle on muodostunut useita eri kirkkokuntia, puolueita, jotka tavoittelivat valtaa.

Ja tässä lyhennelmä <
Demokratian pääperiaatteena on enemmistösääntö, vaikka monet demokraattiset järjestelmät eivät noudata tätä kurinalaisesti – edustuksellinen demokratia on suoraa demokratiaa yleisempi[1] ja vähemmistön oikeudet turvataan usein joskus sellaiseksi kutsutulta kuin “enemmistön tyrannia”. Kansan itsemääräämisoikeus on tavallinen, muttei universaali, kannustava filosofia demokratian vakiinnuttamisessa.

Sitten taas Huxley kertoo selkeästi mitä tsarkoittaa Demokratia. Olen valitettavasti ollut aivan samaa mieltä hänen kanssaan jo vuosikausia, olematta mitenkään mukana puoluepolitiikassa.

1. Kansan synonyymi on väki.
2. Kansanvallan synonyymi on väkivalta.
3. Demokratian synonyymi on diktatuuri.
4. Itsenäinen on sama kuin rasisti.
Löytyy varmaan monia muitakin väärinkätettyjä sanoja tutkimatta laisinkaan miten ne käytännössä toteutuvat. Me suomalaiset olemme hyvin konservatiiveja emmekä suostu ajattelamaan, me olemme jo nyt valinneet 57 kansanedustajaa, jotka ovat käräjäoikeuksissa tuomittuja. Pääseekö kansanedustajaksi laisinkaan ellei ole rikoksista tuomittu?

Taisto Orre
Hyvinkää

torstai 16. syyskuuta 2010

Perussuomalaisten menestys ja kuntatason yhteistyö

MITEN PERUSSUOMALAISTEN MENESTYS NÄKYY KUNTATASOLLA ?

Mieleni minun tekevi kysyä mitä ilmiöitä olette havainneet Perussuomalaisten kasvavan kannatuksen vaikutuksista kuntatasolla ?
Mielipiteeni ja kokemukseni ovat puhtaasti henkilökohtaisia eikä niitä olette mitattu millään tieteellisellä menetelmällä.

Näin se näkyy Hyvinkäällä:

Yhteistyö Vihreiden kanssa on olematonta ja he ovat ripustautuneet Kokoomuksen kaulaan ja vastustavat kaikkea (myös Vihreitä ajatuksia).

Vasemmisto on tehnyt selkeän pesäeron , vaikka tavoitteemme monessa suhteessa ovat köyhän kansan auttamiseksi samankaltaisia ja tähän asti yhteistyötä on löytynyt. Ei löydy enää. Pelko taitaa olla suuri Kokkolassakin.

Demarit ovat oivaltaneet tilaisuuden ja pitkästä aikaa yhteistyöhalukkuutta on ilmennyt(taitaa pelko olla suuri Demareissakin).

Kokoomuksen ylimielisyys on lisääntynyt ja nyt valtakunnantasollakin Katainen ja Stubb näyttävät päästelevän sammakoita. Ilmeisesti he ovat alkaneet uskoa että mainostoimiston ja brändääjien heillle syöttämät tiedot ovatkin heidän osaamistaan ja tässä vaiheessa kun avustajat ja mainostoimistot ovat passiivisia tapahtuu pahoja mokia. Kokoomus luottaa jatkuvaan kannatuksen kasvuun ja toimii härskisti suuryrittäjien ja liike-elämän sääntöjen mukaan. Se saattaa kostautua.

No miten sitten KePu ? Pyörii kuin väkkärä ja koettaa saada kaikki epäselvyydet Matti Vanhasen tai meillä Tapani Yli-saunamäen henkilökohtaisiksi mokiksi. Puolueellahan ei ole mitään tekemistä asioiden kanssa. Kansanedustajaehdokkaat yrittävät epätoivoisesti kiertää kaikki kissanristiäiset ja saada nimensä näkyviin. Haisee tosi pahalle.

Totesin jo aluksi että nämä ovat vain omia kokemuksiani enkä niihen ole hakenut hyväksyntää puolueelta tai piiriltä enkä paikallisyhdistykseltämme.

Taisto Orre
Perussuomalainen, Hyvinkään valtuustoryhmän puheenjohtaja, Eduskuntavaaliehdokas.

perjantai 10. syyskuuta 2010

Peliriippuvainen Kokoomus

Onko Hyvinkään Kokoomus ja & Peliriippuvaisia ?

Uutisista saimme vasta lukea että peliriippuvaisille on perustettu klinikka auttamaan näitä onnettomia. Tuli mieleen voisiko autettavien joukossa olla myös ryhmiä ? Kun TV:ssa haastateltiin yksilöitä niin tavanomainen tarina oli ”Olen jo hävinnyt koko eläkkeeni ja nyt on pakko sijoittaa lisää jotta saisi edes jotakin takaisin.”
Hyvin samankaltainen on nyt selitys Kiljavan sairaala Oy:n rahoituksessa. Olemme jo sijoittaneet yli 10 miljoonaa Euroa ja lisää pitää sijoittaa 1,5 miljoonaa/vuosi että edes joskus saisimme jotakin hyötyä.
Tarkastellaanpa hieman tätä Kiljavan Sairaala Oy:tä: Alunperin palkattiin selvitysmies nimeltään Arto Alanko. Selvityksessä kerrottiin sanasta sanaan näin:” Sairaalan organisaatiomalliksi on valittu kunnallinen osakeyhtiö, koska sen avulla saavutetaan suurin joustavuus ,läpinäkyvyys ja yksinkertaisin organisaatio. Yhtiön kaikki palvelut tullaan ulkoistamaan ja hankkimaan yksityisiltä palveluntuottajilta. Palveluntuottajien kilpailuttaminen ja kevyt organisaatio tekee toiminnasta kannattavan.Valittua kunnallisen osakeyhtiön mallia ei ole aikaisemmin käytetty Suomessa terveydenhuollon lakisääteisten palvelujen tuottamisessa. Tavoitteena on entistä paremmat terveyspalvelut, tehokkaampi pääoman käyttö ja kehittyneempi omistajaohjaus.”

No miten on käynyt tähän mennessä ? Sairaala on keikkunut selvitystilan eli suomeksi sanottuna konkurssin partaalla koko ajan. Attendo Med One on myös tappiolla ja lähinnä kiristyksenomaisesti vaatinut lisää rahaa omistajakunnilta. Sitähän on tuupattu viime vuonna yli miljoona Euroa ja nyt jälleen pitäisi laittaa 700.000 Euroa + vippaskonstina tehty kiinteistö ym. kulujen siirto eri momentille. Pitäisi sitoutua hoitapäivämaksuun ja lisäksi 1,5 Miljoonan Euron kiinteistökuluihin. Tälle vippaskonstilla saadaan hoitopäivämaksu näyttämään 108 Euroa pienemmältä. Veteraanikuntotusstatus ei ole auttanut asiaa eikä kaikenlaisen kosinnan tuloksena ole saatu yhtään uutta kuntaa tähän epätoivoiseen yritykseen mukaan.

Kaupunki toteaa omassa selvityksessään että samat palvelut voitaisiin tuottaa puolta halvemmlla. Koska valtaosa kuntoutettavista on yli 65-vuotiaita ruvetaan nyt rakentamaan oman terveyskeskuksen laajentamista(ainakin 10 miljoonaa Euroa).

Läpinäkyvyys on olematon eli valtuutetut eivät saa todellista tietoa kun ne kas kummaa ovat yksityisen Osakeyhtiölain mukaan salaisia. Tee siinä sitten miljoonapäätöksiä sormituntumalla Ansiokkaasti Vasemmisto(kiitokset Heikki Pussiselle ja Olli Savelalle) ovat vastustaneet tätä kehitystä. Lopputulos valitettavasti on aina sama eli Vasemmisto + Perussuomalaiset häviävät aina koska pelurupuolue perustelee samalla tavalla kuin peliriippuvaiset eli rahaa on mennyt jo näin paljon ja pitäisi joskus saada edes vähän takaisin! Edustajamme Kiljava Oy:n hallituksessa ovat Raimo Lahti ja Krista Silferberg(Kok). Tuusulan Kokoomus sentään vastusti tätä suuntausta, mutta hävisi kunnallisvaltuustossa. Demarit ovat olleet hiljaa ja KePu myötäilee Kokoomusta. Minkäs teet ? Tämän artikkelini tarkoitus ei ole mollata Kiljavan hoidon tasoa, joka lienee kunnossa. Perusteet vain olivat alunperinkin virheellisiä ja aivan tavallisella maalaisjärjelläkin ymmärtää ette yksityinen Osakeyhtiö voi olla halvempi ratkaisu ja että sen tulee saada omistajilleen voittoa. Meitä on höynäytetty raskaamman jälkeen. Saisimmeko paikallisen Kokoomuksen hoitoon ? Taisto Orre PS