Tämän jutun juuret ovat aika syvältä, mutta viimeisen potkun sille antoi Riikka Komulainen(AP 22.9.2001). Ajattelin hetimiten että hieno juttu ja onneksi kukaan Perussuomalainen ei sitä kirjoittanut koska olisi saanut välittömästi Rasistin leiman otsaansa. Myös Riihimäkeläisen Vasemmiston edustajan kommentit herättivät kysymyksiä. Mistähän hän tuntee Perussuomalaiset äänestäjät ? Miten hän voi väittää että joukossamme on rasistisia äänestäjiä ? Eikö vaalisalaisuus päde vasemmistossa ? Tietääkö rouva/neiti montako kommunistia äänestää vasemmistoa ja jos tietää niin mistä tietää ? Onko joku suomalainen puolue kieltänyt rasistisesti, natsimielisesti tai kansallismielisesti ajattelevia ihmisiä äänestämästä heitä ? Voimme toki lukea Wikipdiasta mitä on Demokratia, voimme myös lukea Hikipediasta mitä se tarkoittaa, voimme lukea Rooman ajoista ja todeta että Julius Ceasar oli ensimmäinen demokraatti jne. Voimme toki verrata Ruotsidemokraatteja ja yrittää kertoa että Perussuomalaiset on veljespuolue. Ei ole eikä tule. Voimme puhua hämäyssanoilla Maahanmuutosta kun kyse on aivan muusta ongelmasta. Ruotsiin muutti 300.000 suomalaista maahanmuuttajina, Saksaan on muuttanut 2,5 miljoonaa turkkilaista maahanmuuttajaa. Ei maahanmuutto ole ongelma. Ruotsi tai Saksa eivät olisi menestyneet ilman maahanmuuttajia. Ongelmat ovat aivan muualla, kuten turvapaikan hakijoissa toisista EU-maista, verotus, harmaa talous ja riittämättömät resurssit näiden valvontaan ja päätösten hitaus. Palatakseni aiheeseen haluan kerrata perusasiat: Miettikää ihan hiljaa itsetksenne seuraavia asioita ja millaisen mielikuvan ja totuuden ne teille kertovat: Suomen kansan demokraattinen liitto(SKDL), nykyisin Vasemmistoliitto ilman mainintoja kommunismista tai Sosialismista) Suomen kommunistinen puuolue(SKP), Kansallinen kokoomus, ilman mainintoja kansallinen eli vain Kokoomus, Kristillisdemokraatit ?, Saksan Demokraattinen tasavalta(DDR), Kiinan kansantasavalta, Sosialisten kansojen liitto(CCCP), Ruottsidemokraatit, IVY eli itsenäisten valtioiden liitto, EU eli Euroopan Unioni, Pohjois Korea ?, Sosiaalidemokraatit ilman mainintoja sosialismista tai demokratiasta, Maalaisliito eli KEPU, ilman mainintoja maalaisista, Liberaalinen kansanpuolue(mihin hävisi?). Suomesta ja maailmasta löytyy lukemattomia esimerkkejä sanoista ja mitä ne merkitsevätkään käytännössä. Otettakoon tähän nyt Hikipedian määritelmä ja sitten Wikipedian määritelmä:
Kuten kaikki uskonnot, myös demokratia on oopiumia kansalle ja ruokkii vallankumouksellisia ajatuksia sekä vaarallisia separatistiryhmiä. Demokratian seuraajat ovat harvinaisen erimielisiä opinkappaleiden sisällöstä ja niinpä demokratian sisälle on muodostunut useita eri kirkkokuntia, puolueita, jotka tavoittelivat valtaa.
Ja tässä lyhennelmä <
Demokratian pääperiaatteena on enemmistösääntö, vaikka monet demokraattiset järjestelmät eivät noudata tätä kurinalaisesti – edustuksellinen demokratia on suoraa demokratiaa yleisempi[1] ja vähemmistön oikeudet turvataan usein joskus sellaiseksi kutsutulta kuin “enemmistön tyrannia”. Kansan itsemääräämisoikeus on tavallinen, muttei universaali, kannustava filosofia demokratian vakiinnuttamisessa.
Sitten taas Huxley kertoo selkeästi mitä tsarkoittaa Demokratia. Olen valitettavasti ollut aivan samaa mieltä hänen kanssaan jo vuosikausia, olematta mitenkään mukana puoluepolitiikassa.
1. Kansan synonyymi on väki.
2. Kansanvallan synonyymi on väkivalta.
3. Demokratian synonyymi on diktatuuri.
4. Itsenäinen on sama kuin rasisti.
Löytyy varmaan monia muitakin väärinkätettyjä sanoja tutkimatta laisinkaan miten ne käytännössä toteutuvat. Me suomalaiset olemme hyvin konservatiiveja emmekä suostu ajattelamaan, me olemme jo nyt valinneet 57 kansanedustajaa, jotka ovat käräjäoikeuksissa tuomittuja. Pääseekö kansanedustajaksi laisinkaan ellei ole rikoksista tuomittu?
Taisto Orre
Hyvinkää