Katso peiliin niin näet PÄÄTTÄJÄN !
Kovin monissa yleisönosastokirjoituksissa vedotaan usein sellaiseen hämärään sanaan kuin ”PÄÄTTÄJÄT” Maassamme on kansanvalta eli kansalaiset valitsevat poliittiset päättäjät. Todellista valtaa harjoittavat virkamiehet, joiden tulee tehdä ihan pyynnöstä näiden valitsemiemme edustajien pyytämiä tulkintoja.(Monet kaavoitukseen ja maanrakennukseen liittyvät lait ovat todella tulkinnanvaraisia) Miten itse toimisit virkamiehenä ? Katsotaanpa asiaa hyvinkääläisittäin. Suurin voittaja oli Perussuomalaiset eli 300 %.( 3 uutta paikkaa) Suurin häviäjä oli kristilliset eli 1 paikka. Sitten tällaiseen kummallisuuteen kuin tekninen vaaliliitto, jossa jaetaan paikat. Sellaisen liiton tekivät Kokoomus, Keskustapuolue ja Vihreät + tuo ainoa kristillinen edustaja. (Edellinen valittu eli Annika Kokko, joka loikkasi Kokoomukseen pestattiin valtuuston puheenjohtajaksi). ja tämä ainoa valtuutettu kaupunginhallitukseen. Suurimmat voittajat eivät saaneet mitään ja suurimmat häviäjät tekivät ”teknisen liiton”. Arvaa harmittaako tuo sana PÄÄTTÄJÄT ? Itsehän olette päättäneet näin ja antaneet vallan Kokoomukselle ja sen apupuolueille. Kuvitteletteko että meininki muuttuisi ilman todellista vallankumousta. Sehän tarkoittaa äänestämistä vakaalle ja Kristillis-sosiaalisia arvoja kunnioittavalle Perussuomalaisille. Aivan sama meininki jatkuu Eduskunnassa, jossa tehdään ”kurinpitosäännökset”. Hallitukseen osallistuvien puolueiden kansanedutajilla ei ole mahdollista äänestää hallituksen esityksiä vastaan. (Poikkeuksena Vihreät, jotka istuvat samaan aikaan hallituksessa ja oppositiossa). Suurin ongelma maassamme on nukkuvien puolue joka ei usko mihinkään eivät edes äänestä ja homma jatkuu entisellään. Sinä olet siis päättäjä ja sinun vastuullasi on miten tätä Hyvinkäätä tai maata hoidetaan. Katso siis peiliin !
Taisto Orre
Vakaasti Perussuomalainen mies
lauantai 31. heinäkuuta 2010
perjantai 23. heinäkuuta 2010
Köyhyyden tae on Globalisaatio
Globalisaatio lisää köyhyyttä myös Hyvinkäällä ja Suomessa.
Hieno sana tuo Globalisaatio. Mitä se tarkoittaa ?
Kun Perussuomalaisena koetan puhua Suomea niin ainakin seuraavia asioita se tarkoittaa:
Määrittelimme globalisaation yhteiskunnalliseksi muutosprosessiksi, jossa ihmiskunta asteittain integroituu yhdeksi maailmanlaajuiseksi sosiaaliseksi järjestelmäksi. Uusliberaalien tavoitteena on tämän globaalijärjestelmän markkinaehtoistaminen. Politiikan tehtävänä on vain sopeuttaa kansallisvaltiot maailmanlaajuiseen talouskilpailuun.
Globalisaation kritiikki kattaa perinteisen poliittisen kentän laidasta laitaan. Maailmasta vetäytymisen vaatimus voi sopia yhtä hyvin perinteiselle arvokonservatiiville kuin radikaalille vasemmistolaiselle. Vastarinta voidaankin jakaa mustaksi, punaiseksi ja vihreäksi kritiikiksi.
Hyvinvointivaltiota nykymuodossaan ei voida säilyttää, koska se ei sovi globaaliin markkinaehtoiseen talouskehitykseen. Valtion tehtävänä on ainoastaan luoda edellytykset markkinoiden esteettömälle toiminnalle. Kansallisvaltiot supistuvat paikallishallinnoksi. Valtioista tulee kuin globaalitalouden kuntia houkutellen ja tarjoten maassaan toimintaedellytykset kansainväliselle bisnekselle.
Muutamia tosiasioita ja väittämiä ajattelun aiheeksi kaikille kansalaisille:
Ensinnäkin olen pahoillani että en edes pysty kertomaan ihan selkokielellä mitä kaikkea tämä tarkoittaa Suomeksi. Pyydän sitä anteeksi.
Otetaan nyt esimerkiksi vaikkapa EKP, IMF, G8 (vai mikä sen nyt onkaan tänään), Lisäksi tietysti WTO ja lukemattomia muita. Heidän julkilausumissaan kuitenkin todetaan yksiselitteisesti seuraavaa jo vuonna 1999 ”Köyhyyden vähentämisen strategiasuunnitelmiksi”. Käytännössä ne ovat merkinneet terveyteen, koulutukseen ja infrastruktuuri-investointeihin ( siis vesijohdot, viemärit, nettiyhteydet jne.) valtion menojen vähentämistä. Köyhien tarvitsemien ruoan ja muiden välttämättömyyshyödykkeiden hinnat nousevat jatkuvasti koska kaikki ohjelmat tekevät valtiontuet laittomiksi. Rikkaiden maiden valtiontuilla halvaksi tehty tuonti syrjäyttää kotimaisen tuotannon. . Tästä seuraa että suuret määrät työntekijöitä joutuu työttömiksi. Esteetön tuonti ja työvoiman ja tavaran vapaa liikkuminen romahduttavat kotimaista tuotantoa. Se lisää koko ajan työttömyyttä. Työttömyys kasvaa lisäksi kun valtion virkamieskuntaa vähennetään jatkuvasti. Kaikki nämä toimenpiteet lisäävät köyhyyttä. Koska nämä rakenteelliset sopeutusohjelmat ovat jo vieneet miesten työpaikat niin köyhien perheiden naiset hakeutuvat orjiksi pienipalkkaisiin, alentaviin ja raskaisiin töihin. Monet perheet eivät selviä edes tällä tavalla vaan lapset on lähetettävä töihin salaa ja harmaan talouden pariin. Osa myös myy itseään saadakseen nyky-yhteiskunnan vaatimia merkkituotteita, viinaa tai huumeita. Monet WTO :n sopimukset on jo sorvattu myös lakisääteisiksi myös EU:ssa.
Monin varauksin nämä Globalisaation puolustajat kertovat että ”kaupan vapauttaminen” tai ”kaupan vapauttaminen” lisäävät köyhien tuloja. Kuinka moni ajattelee että tässä valheessa ”kauppa” tarkoittaakin kytköstä ulkomaisiin investointeihin ?
Useat tutkijat ja asiantuntijat eivät kannata esteettömiä pääomavirtoja.
Oliko tämä liian vaikeaa tekstiä ?
Taisto Orre
Perussuomalainen kansanedustajaehdokas
Hieno sana tuo Globalisaatio. Mitä se tarkoittaa ?
Kun Perussuomalaisena koetan puhua Suomea niin ainakin seuraavia asioita se tarkoittaa:
Määrittelimme globalisaation yhteiskunnalliseksi muutosprosessiksi, jossa ihmiskunta asteittain integroituu yhdeksi maailmanlaajuiseksi sosiaaliseksi järjestelmäksi. Uusliberaalien tavoitteena on tämän globaalijärjestelmän markkinaehtoistaminen. Politiikan tehtävänä on vain sopeuttaa kansallisvaltiot maailmanlaajuiseen talouskilpailuun.
Globalisaation kritiikki kattaa perinteisen poliittisen kentän laidasta laitaan. Maailmasta vetäytymisen vaatimus voi sopia yhtä hyvin perinteiselle arvokonservatiiville kuin radikaalille vasemmistolaiselle. Vastarinta voidaankin jakaa mustaksi, punaiseksi ja vihreäksi kritiikiksi.
Hyvinvointivaltiota nykymuodossaan ei voida säilyttää, koska se ei sovi globaaliin markkinaehtoiseen talouskehitykseen. Valtion tehtävänä on ainoastaan luoda edellytykset markkinoiden esteettömälle toiminnalle. Kansallisvaltiot supistuvat paikallishallinnoksi. Valtioista tulee kuin globaalitalouden kuntia houkutellen ja tarjoten maassaan toimintaedellytykset kansainväliselle bisnekselle.
Muutamia tosiasioita ja väittämiä ajattelun aiheeksi kaikille kansalaisille:
Ensinnäkin olen pahoillani että en edes pysty kertomaan ihan selkokielellä mitä kaikkea tämä tarkoittaa Suomeksi. Pyydän sitä anteeksi.
Otetaan nyt esimerkiksi vaikkapa EKP, IMF, G8 (vai mikä sen nyt onkaan tänään), Lisäksi tietysti WTO ja lukemattomia muita. Heidän julkilausumissaan kuitenkin todetaan yksiselitteisesti seuraavaa jo vuonna 1999 ”Köyhyyden vähentämisen strategiasuunnitelmiksi”. Käytännössä ne ovat merkinneet terveyteen, koulutukseen ja infrastruktuuri-investointeihin ( siis vesijohdot, viemärit, nettiyhteydet jne.) valtion menojen vähentämistä. Köyhien tarvitsemien ruoan ja muiden välttämättömyyshyödykkeiden hinnat nousevat jatkuvasti koska kaikki ohjelmat tekevät valtiontuet laittomiksi. Rikkaiden maiden valtiontuilla halvaksi tehty tuonti syrjäyttää kotimaisen tuotannon. . Tästä seuraa että suuret määrät työntekijöitä joutuu työttömiksi. Esteetön tuonti ja työvoiman ja tavaran vapaa liikkuminen romahduttavat kotimaista tuotantoa. Se lisää koko ajan työttömyyttä. Työttömyys kasvaa lisäksi kun valtion virkamieskuntaa vähennetään jatkuvasti. Kaikki nämä toimenpiteet lisäävät köyhyyttä. Koska nämä rakenteelliset sopeutusohjelmat ovat jo vieneet miesten työpaikat niin köyhien perheiden naiset hakeutuvat orjiksi pienipalkkaisiin, alentaviin ja raskaisiin töihin. Monet perheet eivät selviä edes tällä tavalla vaan lapset on lähetettävä töihin salaa ja harmaan talouden pariin. Osa myös myy itseään saadakseen nyky-yhteiskunnan vaatimia merkkituotteita, viinaa tai huumeita. Monet WTO :n sopimukset on jo sorvattu myös lakisääteisiksi myös EU:ssa.
Monin varauksin nämä Globalisaation puolustajat kertovat että ”kaupan vapauttaminen” tai ”kaupan vapauttaminen” lisäävät köyhien tuloja. Kuinka moni ajattelee että tässä valheessa ”kauppa” tarkoittaakin kytköstä ulkomaisiin investointeihin ?
Useat tutkijat ja asiantuntijat eivät kannata esteettömiä pääomavirtoja.
Oliko tämä liian vaikeaa tekstiä ?
Taisto Orre
Perussuomalainen kansanedustajaehdokas
lauantai 3. heinäkuuta 2010
Kunnon veronmaksaja.
Antaa palaa!
Hei teille kaikille tupakoitsijoille ja muista kauheista synneistä kärsiville.ihmisille.. Antaa palaa. vaan. Jos lopetatte tupakanpolton kokonaan niin kuolette varmaankin muutaman vuoden kuluessa. Katsokaa Meilahden ylilääkärien tilastoja yli 40 vuotta polttaneiden kuolleisuudesta. Eihän tällaista saisi julkistaa laisinkaan. Mummoni eli 93 -vuotiaaksi , isäukkokin ja äitini ihan kohtuullisesti. Äiti ei koskaan polttanut tai juonut viinaa silti kuoli jo 69 -vuotiaani. On surkuhupaisaa että meistä tupakoistijoista ja naukkuja ottaneista tehdään valtamediassa syyllisiä. Yhteiskunnan kannalta olemme parhaita veronmaksajia. Miehisen kannan mukaan meidän tulee olla syöppöjä, juoppoja ja naippoja (jotta vanhatpiiatkin saavat jotain nautintoja). Tutkimusten mukaan saat pari vuotta lisäaikaa kun lopetat kaikki nautintoaineet t Tietysti pitää ostaa ja osatta ja ostaa tuota paskaruokaa paljon ja lihoa jotta saisi Diabeteksen ja muita tauteja, joita sitten hoidatat yksityisillä lääkäreillä jos on rahnaa. Itse olen sauhutellut 56 vuotta enkä ole sylkäissyt lasiinkaan ja luultavasti elän vielä parikymmentä vuotta ihan vain hyvistä perintötekijöistä johtuen.
Taisto Orre
Perussuomalainen vaan ei Perusjuntti
Hei teille kaikille tupakoitsijoille ja muista kauheista synneistä kärsiville.ihmisille.. Antaa palaa. vaan. Jos lopetatte tupakanpolton kokonaan niin kuolette varmaankin muutaman vuoden kuluessa. Katsokaa Meilahden ylilääkärien tilastoja yli 40 vuotta polttaneiden kuolleisuudesta. Eihän tällaista saisi julkistaa laisinkaan. Mummoni eli 93 -vuotiaaksi , isäukkokin ja äitini ihan kohtuullisesti. Äiti ei koskaan polttanut tai juonut viinaa silti kuoli jo 69 -vuotiaani. On surkuhupaisaa että meistä tupakoistijoista ja naukkuja ottaneista tehdään valtamediassa syyllisiä. Yhteiskunnan kannalta olemme parhaita veronmaksajia. Miehisen kannan mukaan meidän tulee olla syöppöjä, juoppoja ja naippoja (jotta vanhatpiiatkin saavat jotain nautintoja). Tutkimusten mukaan saat pari vuotta lisäaikaa kun lopetat kaikki nautintoaineet t Tietysti pitää ostaa ja osatta ja ostaa tuota paskaruokaa paljon ja lihoa jotta saisi Diabeteksen ja muita tauteja, joita sitten hoidatat yksityisillä lääkäreillä jos on rahnaa. Itse olen sauhutellut 56 vuotta enkä ole sylkäissyt lasiinkaan ja luultavasti elän vielä parikymmentä vuotta ihan vain hyvistä perintötekijöistä johtuen.
Taisto Orre
Perussuomalainen vaan ei Perusjuntti
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)