Uusi vastuullinen pikavippiyhtiö on perustettu!
Lue tämä ja mieti tarkkaan mistä on kysymys:
1.Oletko ylivelkaantunut, oletko ottanut liikaa lainaa ja joutunut ahdinkoon?
2.Eivätkö luottotietosi ole kunnossa ?
3. Maksatko liikaa korkoja ?
4. Luotatko vanhakantaisten raamatunlukijoiden varoituksiin kuten: Sananlaskut 6 luku jakeesta 1 alkaen :” Poikani jos olet toisen puolesta mennyt takuuseen,lyönyt kättä vieraan kanssa, jos omat puheesi ovat kietoneet sinut verkkoonsa,lupauksesi vanginneet sinut ansaan,vieneet sinut vieraan ihmisen käsiin, tee silloin näin poikani ,jotta pelastuisit.Mene ja vetoa häneen. Ahdista häntä pyynnöilläsi. Pelasta itsesi kuin pakeneva Gaselli.”
5. Tai sananlaskut 11/16 ”Pahoin käy sen joka vierasta takaa,huolilta välttyy joka vedonlyöntiä välttää.”
Et kai usko tuollaiseen hölynpölyyn ? Meiltä saat varmasti:
1.Lainaa 1-15 Miljardia Euroa ilman vakuuksia.
2.Hoidamme vanhat lainasi pois huokeammalla korolla.
3.Meiltä myös sosiaaliset luototukset ja takuut.
Ota yhteyttä heti www.suomifinland Oy tai e-mail Joe.smalljuniper.org
Vakavaraton
Taisto Orre
perjantai 1. huhtikuuta 2011
maanantai 21. maaliskuuta 2011
Ydinajatus
Säteilevä myssy päässä
"HS:n raadilta kysyttiin tällä viikolla, onko Suomeen tarpeen rakentaa lisää ydinvoimaa. 72 prosenttia älyköistä vastasi ei."
Ei kai nyt raatiin kuuluminen älyköksi tee? Sen verran hulluja nämä raadin pohdinnan tulokset ovat olleet, että saa epäilemään onko siellä aikuisia ollenkaan. Ydinvoiman kohdalla ovat sentään pohtineet asiaa oikeista näkökulmista. Toisaalta, ydinvoiman hyödyt ja haitat ovat vaatimustasoltaan peruskoulutasoa.
A-voiman käyttö edustaa samaa ajattelua kuin öljyn ja kivihiilen valjastaminen energiatuotantoon: halvalla olisi saatava se sähkö tuotettua. Valitettavasti maailma ei ole reilu paikka, joten halpuudella on aina hintansa. Öljyllä ja hiilellä se on kasvihuonekaasut, ydinvoimalla säteily, palmuöljyllä eroosia ja biodiversiteetin köyhtyminen.
Valitettavasti ydinvoiman puolesta puhuu sellaiset rahat, että siitä ei päästä eroon niin kauan kuin polttoainetta löytyy. Todennäköisesti myös radioaktiivisista aineista tullaan sotimaan samalla tavalla kuin öljystä. Tuulivoiman puolesta kukaan ei sotisi, joten ymmärrän hyvin miksi ydinvoimaa jaksetaan puolustaa: monet epäeettiset teollisuuden haarat hyötyvät.
"Ei ole helppoa tehdä hyvää vetykennoa. Mutta se on helpompaa kuin hyvän akun tekeminen. Sen jälkeen kyse on vain massatuotannon. Siis vetyvoimalako?
"Keskustelu siitä, tulisiko rakentaa hiili-, ydin- vai aurinkovoimalaitos, on kuin keskusteltaisiin siitä [...] mitkä Chippendale-huonekalut haluat ostaa hellassa poltettaviksi. [...] Silloin kysytään, mistä saataisiin enemmän erikoisen kallisarvoista energian lajia, jota meillä on jo kaksin verroin enemmän kuin kykenemme hyödyntämään."[1]
Ydinenergian tutkijat sanovat, että pian kansan ei enää tarvitse olla huolissaan ydinjätteen varastoinnista. Neljännen sukupolven nopeat reaktorit, joita 12 maan ja EU:n yhteenliittymä parhaillaan suunnittelee, ratkaisevat ongelman. ”Toivomme perustuu siihen, että ne käyvät toisten reaktoreiden jätteellä, valmistavat tulevaisuudessa hyödynnettävää polttoainetta, tarvitsevat uraania sadasosan nykyisten reaktoreiden kulutuksesta ja tuottavat vain tuhannesosan niiden jätemäärästä”, sanoo Jean-Claude Garnier Ranskan valtion tutkimuslaitoksesta CEA:sta.
Tarkastellaanpa yhtä huikeaa edistysaskelta. Loppujätteen säteily lähtee pääosin teknetium 99:stä, joka pysyy vaarallisena 210 000 vuotta. Kun se pannaan reaktoriin ja muutetaan transmutaatiolla ruteniumiksi, vaara-aika lyhenee 16 sekuntiin. ”Koko ongelma saa ihan toisen muodon”, tutkija Bernard Vray sanoo.
Ällistyttävä ajatus energiantuotantojärjestelmästä, joka valmistaa oman polttoaineensa ja nielee jokseenkin kaikki jätteensä, ei ole suinkaan pelkkä haavekuva. Vuonna 2012 tekniikan asiantuntijat päättävät, mitä kuudesta suunnitellusta prototyypistä aletaan rakentaa. Rakennustyöt alkavat vuonna 2015, ja käyttöön reaktori saadaan 2020–2025. ”Se tuo ydinenergiaan aivan uuden ulottuvuuden”, Pradel sanoo. ”Tämä on vuosisatojen ratkaisu.
Sitten muita turvattomia juttuja eli pitäisikö autoilu kieltää kokonaan ja palata hieman turvallisempaan hevospeliin ? EU:n raportti kertoo:”Tieliikenneturvallisuus on merkittävä yhteiskunnallinen haaste. Vuonna 2009 yli 35 000
henkilöä menehtyi ja peräti 1 500 000 henkilöä loukkaantui tieliikenteessä Euroopan
unionissa. Yhteiskunnalle aiheutui tästä noin 130 miljardin euron kustannukset vuonna 2009.
Itsemurhat Maailman terveysjärjestön mukaan näyttävät tilastollisesti tältä:”Maailman terveysjärjestön WHO:n mukaan itsemurhan teki vuonna 2000 maailmassa noin 815 000 ihmistä, Suomessa noin 1 200. Siis yhden vuoden aikana. Itsemurhien kokonbaismäärä ylittää huomattavasti sotiemme 1939-1945 kuolleet ja liikenteessä kuolleiden ja vammautuneiden määrät myös huomattavasti. Kun lisäksi hiili-ja öljyvoimaloiden saateisiin on kuollut yli 50.000 ihmistä niin täytyy kysyä onko elämä turvallista missään muodossa ?
Jos tarkastelemme kriittisesti neljän ydinvoimalaonnettomuuden kuolonuhrien määrää ne näyttävät todella mitättömän pieniltä. Ydinvoiman vastustajat luonnollisesti lisäävät kaikki itsemurhat esim. Tsernobylin jälkeen onnettomuuden aiheuttamiksi ja kaikki sairaudet samoin. Logiikka taitaa pettää pahasti eli ilman onnettomuutta ei olisi ollut yhtään itsemurhaa tai mitään sairauksia ?
Sitten tuo ilmastonmuutos. Mikä on ihmisen vaikutusvallassa ja mitä ihmiskunta aikoo tehdä seuraaville asioille: 1. Aurinko ja sen aktiivisuuden muutokset, jotka tapahtuvat syklisesti ja odotettavissa on noin 35 vuotta kestävä kylmä kausi(kertoo myös Luonnosuojelu-lehti) 2. Tulivuorenpurkauksille 3. Mannerlaatan liikkeille.4. Maapallon akselin hitaalle muutokselle.5. Planeettojen liikkeille ja niistä aiheutuville ilmiöille. Ei luultavasti yhtään mitään vai olisiko teillä hyviä konsteja tarjolla?
Pahinta mitä ihminen voi aiheuttaa on kulutushysterian vallassa tehdä maapallomme ihmiselle sopimattomaksi asuinpaikaksi. Entäpä sitten ? Onko se pelottavaa vai täysin oikeudenmukainen tulos. Olkaamme huoleti kyllä tänne jää hiiriä/Rottia/Bakteereja ja ehkäpä nykyihmistä lopulta fiksummaksi kehittyvää elämää.
Elämme maassa, jossa on kansanvalta ja olemme valinneet edustajamme meitä edustamaan valtiopäiville. Päätökset kahden uuden ydinvoiman rakentamisluville on annettu Eduskunnan enemmistön turvin. On ihmisten hämäämistä esimerkiksi Vihreiltä nyt vastustaa niiden rakentamista ja esiintyä ikäänkuin Oppositiossa koska ovat luvat jo antaneet. Vai olisiko mukavaa kun saisitte rakennusviranomaisilta luvan suunnitelmillenne ja piiristuksille, mutta rakennuslupa evättäisiin.Vastuutonta poliittista peliä äänestäjien huijaamiseksi. Ilmankos 30 % ihmisistä uskoo etteivät Vihreät ole hallituksessa. Tosin moni muukin hyppii haudoilla ja levittää hysteriaa. Säälittävää kun Riihimäkeläinen vastuullinen äiti joutuu ihan Hämeenlinnasta asti hakemaan joditabletteja. Toivottavasti hän ei ala syöttää niitä lapsilleen.
Sitä odotellessa käyttäkää päätänne muuhunkin kuin myssyn pitämiseen.
Taisto Orre
Vapaasti ajatteleva Perussuomalainen
Eduskuntavaaliehdokas/Hyvinkää
"HS:n raadilta kysyttiin tällä viikolla, onko Suomeen tarpeen rakentaa lisää ydinvoimaa. 72 prosenttia älyköistä vastasi ei."
Ei kai nyt raatiin kuuluminen älyköksi tee? Sen verran hulluja nämä raadin pohdinnan tulokset ovat olleet, että saa epäilemään onko siellä aikuisia ollenkaan. Ydinvoiman kohdalla ovat sentään pohtineet asiaa oikeista näkökulmista. Toisaalta, ydinvoiman hyödyt ja haitat ovat vaatimustasoltaan peruskoulutasoa.
A-voiman käyttö edustaa samaa ajattelua kuin öljyn ja kivihiilen valjastaminen energiatuotantoon: halvalla olisi saatava se sähkö tuotettua. Valitettavasti maailma ei ole reilu paikka, joten halpuudella on aina hintansa. Öljyllä ja hiilellä se on kasvihuonekaasut, ydinvoimalla säteily, palmuöljyllä eroosia ja biodiversiteetin köyhtyminen.
Valitettavasti ydinvoiman puolesta puhuu sellaiset rahat, että siitä ei päästä eroon niin kauan kuin polttoainetta löytyy. Todennäköisesti myös radioaktiivisista aineista tullaan sotimaan samalla tavalla kuin öljystä. Tuulivoiman puolesta kukaan ei sotisi, joten ymmärrän hyvin miksi ydinvoimaa jaksetaan puolustaa: monet epäeettiset teollisuuden haarat hyötyvät.
"Ei ole helppoa tehdä hyvää vetykennoa. Mutta se on helpompaa kuin hyvän akun tekeminen. Sen jälkeen kyse on vain massatuotannon. Siis vetyvoimalako?
"Keskustelu siitä, tulisiko rakentaa hiili-, ydin- vai aurinkovoimalaitos, on kuin keskusteltaisiin siitä [...] mitkä Chippendale-huonekalut haluat ostaa hellassa poltettaviksi. [...] Silloin kysytään, mistä saataisiin enemmän erikoisen kallisarvoista energian lajia, jota meillä on jo kaksin verroin enemmän kuin kykenemme hyödyntämään."[1]
Ydinenergian tutkijat sanovat, että pian kansan ei enää tarvitse olla huolissaan ydinjätteen varastoinnista. Neljännen sukupolven nopeat reaktorit, joita 12 maan ja EU:n yhteenliittymä parhaillaan suunnittelee, ratkaisevat ongelman. ”Toivomme perustuu siihen, että ne käyvät toisten reaktoreiden jätteellä, valmistavat tulevaisuudessa hyödynnettävää polttoainetta, tarvitsevat uraania sadasosan nykyisten reaktoreiden kulutuksesta ja tuottavat vain tuhannesosan niiden jätemäärästä”, sanoo Jean-Claude Garnier Ranskan valtion tutkimuslaitoksesta CEA:sta.
Tarkastellaanpa yhtä huikeaa edistysaskelta. Loppujätteen säteily lähtee pääosin teknetium 99:stä, joka pysyy vaarallisena 210 000 vuotta. Kun se pannaan reaktoriin ja muutetaan transmutaatiolla ruteniumiksi, vaara-aika lyhenee 16 sekuntiin. ”Koko ongelma saa ihan toisen muodon”, tutkija Bernard Vray sanoo.
Ällistyttävä ajatus energiantuotantojärjestelmästä, joka valmistaa oman polttoaineensa ja nielee jokseenkin kaikki jätteensä, ei ole suinkaan pelkkä haavekuva. Vuonna 2012 tekniikan asiantuntijat päättävät, mitä kuudesta suunnitellusta prototyypistä aletaan rakentaa. Rakennustyöt alkavat vuonna 2015, ja käyttöön reaktori saadaan 2020–2025. ”Se tuo ydinenergiaan aivan uuden ulottuvuuden”, Pradel sanoo. ”Tämä on vuosisatojen ratkaisu.
Sitten muita turvattomia juttuja eli pitäisikö autoilu kieltää kokonaan ja palata hieman turvallisempaan hevospeliin ? EU:n raportti kertoo:”Tieliikenneturvallisuus on merkittävä yhteiskunnallinen haaste. Vuonna 2009 yli 35 000
henkilöä menehtyi ja peräti 1 500 000 henkilöä loukkaantui tieliikenteessä Euroopan
unionissa. Yhteiskunnalle aiheutui tästä noin 130 miljardin euron kustannukset vuonna 2009.
Itsemurhat Maailman terveysjärjestön mukaan näyttävät tilastollisesti tältä:”Maailman terveysjärjestön WHO:n mukaan itsemurhan teki vuonna 2000 maailmassa noin 815 000 ihmistä, Suomessa noin 1 200. Siis yhden vuoden aikana. Itsemurhien kokonbaismäärä ylittää huomattavasti sotiemme 1939-1945 kuolleet ja liikenteessä kuolleiden ja vammautuneiden määrät myös huomattavasti. Kun lisäksi hiili-ja öljyvoimaloiden saateisiin on kuollut yli 50.000 ihmistä niin täytyy kysyä onko elämä turvallista missään muodossa ?
Jos tarkastelemme kriittisesti neljän ydinvoimalaonnettomuuden kuolonuhrien määrää ne näyttävät todella mitättömän pieniltä. Ydinvoiman vastustajat luonnollisesti lisäävät kaikki itsemurhat esim. Tsernobylin jälkeen onnettomuuden aiheuttamiksi ja kaikki sairaudet samoin. Logiikka taitaa pettää pahasti eli ilman onnettomuutta ei olisi ollut yhtään itsemurhaa tai mitään sairauksia ?
Sitten tuo ilmastonmuutos. Mikä on ihmisen vaikutusvallassa ja mitä ihmiskunta aikoo tehdä seuraaville asioille: 1. Aurinko ja sen aktiivisuuden muutokset, jotka tapahtuvat syklisesti ja odotettavissa on noin 35 vuotta kestävä kylmä kausi(kertoo myös Luonnosuojelu-lehti) 2. Tulivuorenpurkauksille 3. Mannerlaatan liikkeille.4. Maapallon akselin hitaalle muutokselle.5. Planeettojen liikkeille ja niistä aiheutuville ilmiöille. Ei luultavasti yhtään mitään vai olisiko teillä hyviä konsteja tarjolla?
Pahinta mitä ihminen voi aiheuttaa on kulutushysterian vallassa tehdä maapallomme ihmiselle sopimattomaksi asuinpaikaksi. Entäpä sitten ? Onko se pelottavaa vai täysin oikeudenmukainen tulos. Olkaamme huoleti kyllä tänne jää hiiriä/Rottia/Bakteereja ja ehkäpä nykyihmistä lopulta fiksummaksi kehittyvää elämää.
Elämme maassa, jossa on kansanvalta ja olemme valinneet edustajamme meitä edustamaan valtiopäiville. Päätökset kahden uuden ydinvoiman rakentamisluville on annettu Eduskunnan enemmistön turvin. On ihmisten hämäämistä esimerkiksi Vihreiltä nyt vastustaa niiden rakentamista ja esiintyä ikäänkuin Oppositiossa koska ovat luvat jo antaneet. Vai olisiko mukavaa kun saisitte rakennusviranomaisilta luvan suunnitelmillenne ja piiristuksille, mutta rakennuslupa evättäisiin.Vastuutonta poliittista peliä äänestäjien huijaamiseksi. Ilmankos 30 % ihmisistä uskoo etteivät Vihreät ole hallituksessa. Tosin moni muukin hyppii haudoilla ja levittää hysteriaa. Säälittävää kun Riihimäkeläinen vastuullinen äiti joutuu ihan Hämeenlinnasta asti hakemaan joditabletteja. Toivottavasti hän ei ala syöttää niitä lapsilleen.
Sitä odotellessa käyttäkää päätänne muuhunkin kuin myssyn pitämiseen.
Taisto Orre
Vapaasti ajatteleva Perussuomalainen
Eduskuntavaaliehdokas/Hyvinkää
perjantai 11. maaliskuuta 2011
torstai 10. maaliskuuta 2011
torstai 17. helmikuuta 2011
Kunnallista kirjanpitokikkailua
Kuntatalouden kirjanpitoharhat.
Hyvinkään kaupunginvaltuustossa pari vuotta istuneena ja välillä seisoneenakin valtuutettuna rohkenen ottaa kantaa kirjanpitohaltijan uskomattomaan hyväntahtoisuuteen Hyvinkään kaupungin suojelusenkelinä.
Vuoden 2010 talousarviota väännettiin ja käännettiin, välillä jo uhkailtiin viranhaltijoita lomautuksilla ja säästökohteita haettiin vimmatusti. Näyttihän talousarvio sitten lopuksi vain 6 miljoonaa euroa alijäämäiseltä. Eihän kukaan itseään kunnioittava kaupunginjohtaja sellaista voi tehdä. Nyt kun kaupunginhallitus esittää toteutunutta talousarviota niin kas kummaa taseissa ja tuloslaskelmassa on 22 miljoonaa euroa ylimääräistä ja lopputuloksenakin jäämme melkein 7 miljoonaa euroa plussalla. Valtiovarainministeriö ja kuntaliitto ovat jo pitkään kertoneet että kuntien todellista taloustilannetta ei nykyisillä kirjanpitosäädöksillä saada selville ja siksi onkin esitetty uutta lakia, joka lienee astuu voimaan v. 2017 ? Valtuutettuna tuntuu vähintäänkin kummalliselta ja tuntee itsensä joko tyhmäksi tai nenästä vedetyksi. Tunnustan että en ole mikään kirjanpitäjä enkä tunne kaikkia menetelmiä joilla talous saadaan näyttämään millaiselta halutaan. Siksipä toivonkin että joku viisas kertoisi ymmärrettävällä tavalla miten tämä tehtiin ? Meillähän näitä viisaita virkamiehiä ja politiikkoja istuu valtuustossa aivan riittävästi. Jotain toki ymmärrän ,eli nämä normaalit temput, kun menee vähän huonosti, niin manipuloidaan poistoja eli hidastetaan niitä ja saadaan tase mukavamman näköiseksi. Sillä ei tosin pitkään pötkitä jos tulee suurempi hätä. Silloin myydään taas taseessa mitättömän arvoiset kiinteistöt ja toiminnot uudelle kaupungin omistamalle Osakeyhtiölle reippaaseen ylihintaan ja taas näyttää hyvältä. Tietysti asiaan kuuluu että tälle kaupungin osakeyhtiölle lainataan ja taataan lainoja juuri kauppasumman verran. Näillä tempuilla vanhan kaupungintalon kauppakin saadaan näyttämään plussaa. Ainoa ongelmahan on että kassaan ei ilmesty rahaa ja velkamäärä lisääntyy. Maalaisjärkeen ei oikein sovi tämä yhtälö. Meneehän uuteen kaupungintaloon noin 18 miljoonaa euroa. Summa olisi kyllä suurempi kun laskettaisiin koko infrastruktuurin kustannukset. Nehän voidaan taas piilottaa restaurointi-nimikkeen alle ja taas näyttää hyvältä ja paljon halvemmalta. Keskustakorttelin alueelle tehdyt miljoonien arvoiset viemäröinnit, vesijohdot ja laajakaistayhteydet voidaan myös piilottaa korjausrakentamisen momentille, vaikka ne asiallisesti ovat aivan tätä tarkoitusta varten rakennettuja. Saadaanpa kaupankäynti taas näyttämään voitolliselta, mutta nappulaa ei ilmesty tileille. Kuntakonsulttina tunnettu Eero Laesterä toteaakin suunnilleen näin” En ole enään vuosiin tuijottanut kuntatalouden yli- tai alijäämää. Tarkastelen säännöllistä kassavirtaa ja velkaantumista.” Jos kunnan menot ovat säännöllisesti suuremmat kuin tulot olisi päättäjien korkea aika ryhtyä toimenpiteisiin. Nykyisenlainen kuntien liikekirjanpito näyttää pudottaneen päättäjät ja kuntalaiset kärryiltä jo aikapäiviä sitten. Lopuksi totean että en todellakaan ole kuntatalouden asiantuntija ja pähkäilen näitä vajavaisilla kansantaloustieteen tiedoillani. Auttakaahan nyt minua tyhmyydessäni teitäjät.
Taisto Orre
kaupunginvaltuutettu Perussuomalainen
Kansanedustajaehdokas
Hyvinkään kaupunginvaltuustossa pari vuotta istuneena ja välillä seisoneenakin valtuutettuna rohkenen ottaa kantaa kirjanpitohaltijan uskomattomaan hyväntahtoisuuteen Hyvinkään kaupungin suojelusenkelinä.
Vuoden 2010 talousarviota väännettiin ja käännettiin, välillä jo uhkailtiin viranhaltijoita lomautuksilla ja säästökohteita haettiin vimmatusti. Näyttihän talousarvio sitten lopuksi vain 6 miljoonaa euroa alijäämäiseltä. Eihän kukaan itseään kunnioittava kaupunginjohtaja sellaista voi tehdä. Nyt kun kaupunginhallitus esittää toteutunutta talousarviota niin kas kummaa taseissa ja tuloslaskelmassa on 22 miljoonaa euroa ylimääräistä ja lopputuloksenakin jäämme melkein 7 miljoonaa euroa plussalla. Valtiovarainministeriö ja kuntaliitto ovat jo pitkään kertoneet että kuntien todellista taloustilannetta ei nykyisillä kirjanpitosäädöksillä saada selville ja siksi onkin esitetty uutta lakia, joka lienee astuu voimaan v. 2017 ? Valtuutettuna tuntuu vähintäänkin kummalliselta ja tuntee itsensä joko tyhmäksi tai nenästä vedetyksi. Tunnustan että en ole mikään kirjanpitäjä enkä tunne kaikkia menetelmiä joilla talous saadaan näyttämään millaiselta halutaan. Siksipä toivonkin että joku viisas kertoisi ymmärrettävällä tavalla miten tämä tehtiin ? Meillähän näitä viisaita virkamiehiä ja politiikkoja istuu valtuustossa aivan riittävästi. Jotain toki ymmärrän ,eli nämä normaalit temput, kun menee vähän huonosti, niin manipuloidaan poistoja eli hidastetaan niitä ja saadaan tase mukavamman näköiseksi. Sillä ei tosin pitkään pötkitä jos tulee suurempi hätä. Silloin myydään taas taseessa mitättömän arvoiset kiinteistöt ja toiminnot uudelle kaupungin omistamalle Osakeyhtiölle reippaaseen ylihintaan ja taas näyttää hyvältä. Tietysti asiaan kuuluu että tälle kaupungin osakeyhtiölle lainataan ja taataan lainoja juuri kauppasumman verran. Näillä tempuilla vanhan kaupungintalon kauppakin saadaan näyttämään plussaa. Ainoa ongelmahan on että kassaan ei ilmesty rahaa ja velkamäärä lisääntyy. Maalaisjärkeen ei oikein sovi tämä yhtälö. Meneehän uuteen kaupungintaloon noin 18 miljoonaa euroa. Summa olisi kyllä suurempi kun laskettaisiin koko infrastruktuurin kustannukset. Nehän voidaan taas piilottaa restaurointi-nimikkeen alle ja taas näyttää hyvältä ja paljon halvemmalta. Keskustakorttelin alueelle tehdyt miljoonien arvoiset viemäröinnit, vesijohdot ja laajakaistayhteydet voidaan myös piilottaa korjausrakentamisen momentille, vaikka ne asiallisesti ovat aivan tätä tarkoitusta varten rakennettuja. Saadaanpa kaupankäynti taas näyttämään voitolliselta, mutta nappulaa ei ilmesty tileille. Kuntakonsulttina tunnettu Eero Laesterä toteaakin suunnilleen näin” En ole enään vuosiin tuijottanut kuntatalouden yli- tai alijäämää. Tarkastelen säännöllistä kassavirtaa ja velkaantumista.” Jos kunnan menot ovat säännöllisesti suuremmat kuin tulot olisi päättäjien korkea aika ryhtyä toimenpiteisiin. Nykyisenlainen kuntien liikekirjanpito näyttää pudottaneen päättäjät ja kuntalaiset kärryiltä jo aikapäiviä sitten. Lopuksi totean että en todellakaan ole kuntatalouden asiantuntija ja pähkäilen näitä vajavaisilla kansantaloustieteen tiedoillani. Auttakaahan nyt minua tyhmyydessäni teitäjät.
Taisto Orre
kaupunginvaltuutettu Perussuomalainen
Kansanedustajaehdokas
tiistai 15. helmikuuta 2011
lauantai 5. helmikuuta 2011
RKP:n ja Kommunistien propagandaa!
Poikkeuksena vasemmiston yleiseen kantaan Hyvinkään vasemmisto, OlliSavelan(SKP) manipuloimana vasemmisto äänesti Kokoomuksen,Keskustan ja Vihreiden enemmistön turvin 20 pakolaisen vastaanottamista Hyvinkäälle 2011. Tämä siitä huolimatta että talousarviossa tai sitovissa tavoitteissa tähän ei ollut varattu määrärahaa. Hämmästyttää ettei Suomen Kommunistisen Puolueen jäsen tunne Globaalia vastuuta esimerkiksi Tsetseenien tai Ingluasian tai Kaukaasian ihmisoikeuden loukkauksiin. Johtuukohan samasta syystä kuin RKP:n hinku ottaa pakolaisia ruotsinkielisille paikkakunnille ? RKP voi taata pienen vähemmistönsä turvin pakolaisten sujuttautumiseen ruotsinkieliseen vähemmisttön ja Kommunistit myös valtaosin kommunistisin perustein maasta karkoitettujen pakolaisten värväämiseen kuihtuvaan kommunistiseen puolueeseen ? Onneksi kansa tietää ja vastustaa tällaista kehitystä.
Taisto Orre
Perussuomalainen
Taisto Orre
Perussuomalainen
torstai 3. helmikuuta 2011
ketä nyt äänestäisi ?
Ketä voisi äänestää ?
Posted on helmikuu 3, 2011 by tkorre| Jätä kommentti | Muokkaa
Eduskuntavaaleissa 2011 on ehdolla 17 puoluetta ja noin 3000 ehdokasta. Tarkkaa lukua ehdokkaista ei ole saatavilla vielä. Vaalit suoritetaan nyt vallassa olevan vaalilain mukaisesti. Uusi vaalilaki tullee voimaan vasta 2015 jos tulee. Hämmästyttävän moni ei tiedä pikkupuolueista yhtään mitään. Nykyisen vaalilakimme ns. “piilo
äänikynnys” vaihtelee Uudenmaan vaalipiirin noin 3 %:sta Pohjois-Karjalan ja Savon 12-14 %:iin.Käytännössähän se tarkoittaa että yksikään puolue tai vaaliliitto ei saa yhtään kansanedustajaa alle 10.000 äänellä missään vaalipiirissä. (siis suhdeluku). Uusi vaalilaki turvaisi valtakunnallisesti yli 3.5 %:n kannatuksella mahdollisuuden päästä kansanedustajaksi. RKP vastusti 3 %:n äänikynnystä ja ehdotus onkin nyt 3,5 %. Sillä RKP uskoo voivansa olla vallassa vielä ainakin 20 vuotta suhteettoman suurella paikkamäärällä. Kaikki 9 pienpuoluetta vastustivat aivan ymmärrettävistä syistä uutta vaalilakia. Perussuomalaisten 16 %:n kannatus takaa minimissään kuitenkin ainakin 20 paikkaa ja jopa 30 paikkaa(suuri vaaliguru Sami Borg). Mitenkähän saisimme äänestäjät tajuamaan tämän vaalijärjestämme ja miten saada samanmieliset uskomaan tosiasioita? Miten saada politiikkaan turhautuneet uskomaan että äänet täytyy keskittää todellisuustajun mukaan ja unohtaa vanhat kaunat! Yhtään ääntä ei ole vielä annettu. Ajatelkaa, ajatelkaa ja ajatelkaa! Taisto Orre, Perussuomalainen/Hyvinkä/Uusimaa. Lue kotisivujani http://asiaan.wordpress.com
Posted on helmikuu 3, 2011 by tkorre| Jätä kommentti | Muokkaa
Eduskuntavaaleissa 2011 on ehdolla 17 puoluetta ja noin 3000 ehdokasta. Tarkkaa lukua ehdokkaista ei ole saatavilla vielä. Vaalit suoritetaan nyt vallassa olevan vaalilain mukaisesti. Uusi vaalilaki tullee voimaan vasta 2015 jos tulee. Hämmästyttävän moni ei tiedä pikkupuolueista yhtään mitään. Nykyisen vaalilakimme ns. “piilo
äänikynnys” vaihtelee Uudenmaan vaalipiirin noin 3 %:sta Pohjois-Karjalan ja Savon 12-14 %:iin.Käytännössähän se tarkoittaa että yksikään puolue tai vaaliliitto ei saa yhtään kansanedustajaa alle 10.000 äänellä missään vaalipiirissä. (siis suhdeluku). Uusi vaalilaki turvaisi valtakunnallisesti yli 3.5 %:n kannatuksella mahdollisuuden päästä kansanedustajaksi. RKP vastusti 3 %:n äänikynnystä ja ehdotus onkin nyt 3,5 %. Sillä RKP uskoo voivansa olla vallassa vielä ainakin 20 vuotta suhteettoman suurella paikkamäärällä. Kaikki 9 pienpuoluetta vastustivat aivan ymmärrettävistä syistä uutta vaalilakia. Perussuomalaisten 16 %:n kannatus takaa minimissään kuitenkin ainakin 20 paikkaa ja jopa 30 paikkaa(suuri vaaliguru Sami Borg). Mitenkähän saisimme äänestäjät tajuamaan tämän vaalijärjestämme ja miten saada samanmieliset uskomaan tosiasioita? Miten saada politiikkaan turhautuneet uskomaan että äänet täytyy keskittää todellisuustajun mukaan ja unohtaa vanhat kaunat! Yhtään ääntä ei ole vielä annettu. Ajatelkaa, ajatelkaa ja ajatelkaa! Taisto Orre, Perussuomalainen/Hyvinkä/Uusimaa. Lue kotisivujani http://asiaan.wordpress.com
maanantai 31. tammikuuta 2011
Kansa ei luovu enään suomessakaan
Kansa ei enään anna periksi!
Varmaan te kaikki luette tänään uutisia Tunisiasta, Jemeneistä, Iranista, Irakista Libanonista ja Egyptistä. Nämä monet maat ovat Diktaattorien hallitsemia ja niiden kaikkien suurin ongelma on työttömyys, köyhyys, ihmisoikeudet ja epäoikeudenmukaisuus. Me täällä ”lintukodossamme” voimme tietysti katsoa näitä asioita kaukaa ja ajatella että olemme sentään demokraattinen hyvinvointivaltio, vai olemmeko ? Sama kehitys näkyy selvästi myös meillä: Köyhyys lisääntyy, tuloerot kasvavat, rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät, nuorisotyöttömyys on huima(25 %) ,köyhiä on jo noin 700.000 henkilöä, eläkeläiset köyhtyvät vuosi vuodelta, vanhukset hukkuvat paskaan, omaishoitajat ja kolmas sektori raataa viimeisillä voimillaan. Samaan aikaan suurimmaksi businekseksi tulee yksityinen sairaanhoito, hoivapalvelut, hammashoito ja kuntoutus. Samaan aikaan kehitellään palveluseteliä, joka edelleenkin antaa hyvätuloisille paremmat mahdollisuudet saada palveluja ja heikentää kunnallisia palveluja.
Ihmettelemme Perussuomalaisten huimaa kannatusta miksi? Kaikilla puolueilla olisi ollut mahdollisuus puhua ihmisille heidän oikeista ongelmistaan, mutta ne eivät ole tehneet sitä. Mielestäni Perussuomalaisten kannatus on jo ylittänyt sellaisen kynnyksen ettei periksi anneta. Kyseessä on todellinen vallankumous ja suurin sotien jälkeen tapahtuva muutos. Nyt pitäisi yllyttää kaikki nukkuvat ja epäuskoisetkin kannattamaan tätä muutosta äänestämällä. Nyt on mahdollisuus, joka ei välttämättä toistu rauhanomaisesti tämän jälkeen. Älkää antako periksi, äänestäkää.
Taisto Orre
Kaupunginvaltuutettu, Eduskuntavaaliehdokas
Hyvinkää
Varmaan te kaikki luette tänään uutisia Tunisiasta, Jemeneistä, Iranista, Irakista Libanonista ja Egyptistä. Nämä monet maat ovat Diktaattorien hallitsemia ja niiden kaikkien suurin ongelma on työttömyys, köyhyys, ihmisoikeudet ja epäoikeudenmukaisuus. Me täällä ”lintukodossamme” voimme tietysti katsoa näitä asioita kaukaa ja ajatella että olemme sentään demokraattinen hyvinvointivaltio, vai olemmeko ? Sama kehitys näkyy selvästi myös meillä: Köyhyys lisääntyy, tuloerot kasvavat, rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät, nuorisotyöttömyys on huima(25 %) ,köyhiä on jo noin 700.000 henkilöä, eläkeläiset köyhtyvät vuosi vuodelta, vanhukset hukkuvat paskaan, omaishoitajat ja kolmas sektori raataa viimeisillä voimillaan. Samaan aikaan suurimmaksi businekseksi tulee yksityinen sairaanhoito, hoivapalvelut, hammashoito ja kuntoutus. Samaan aikaan kehitellään palveluseteliä, joka edelleenkin antaa hyvätuloisille paremmat mahdollisuudet saada palveluja ja heikentää kunnallisia palveluja.
Ihmettelemme Perussuomalaisten huimaa kannatusta miksi? Kaikilla puolueilla olisi ollut mahdollisuus puhua ihmisille heidän oikeista ongelmistaan, mutta ne eivät ole tehneet sitä. Mielestäni Perussuomalaisten kannatus on jo ylittänyt sellaisen kynnyksen ettei periksi anneta. Kyseessä on todellinen vallankumous ja suurin sotien jälkeen tapahtuva muutos. Nyt pitäisi yllyttää kaikki nukkuvat ja epäuskoisetkin kannattamaan tätä muutosta äänestämällä. Nyt on mahdollisuus, joka ei välttämättä toistu rauhanomaisesti tämän jälkeen. Älkää antako periksi, äänestäkää.
Taisto Orre
Kaupunginvaltuutettu, Eduskuntavaaliehdokas
Hyvinkää
torstai 27. tammikuuta 2011
Köyhyys ja työttömyys on vaarallinen yhdistelmä.
Nuorisotyöttömyys ja köyhyys räjähtävät konkreettisesti.
Vaikka jaksamme loputtomiin keskustella kiintiöpakolaisista ja pakolaiskysymyksestä se ei Suomen kannalta ole keskeinen tai mitenkään merkittävin asiakokonaisuus. Asian ratkaisu vaatii Euroopan ja Suomen kannalta laajaa yhteistyötä myös kuntatasolla. Tätä juuri ehdotimme Hyvinkään valtuustossa 24.1.2011. Valitettavasti luku- ja kirjoitustaito ei ole vielä saavuttanut valtuustoa. Tilalle on astunut ennakkoluuloisuus ja jeesustelu.
Suomi on toistaiseksi aika rauhassa katsellut jopa naapurimaittemme itsemurhaiskuja ja terrorismia. Olemme hyväuskoisia jos katsomme olevamme turvassa. Emme edes niele Ruotsista tulleita neuvoja miten pitäisi toimia, jotta välttäisimme ongelmat.
Suurin riskitekijämme on aivan sama kuin Tunisiassa, Egyptissä tai muissa maissa, joissa köyhyys ja työttömyys lisääntyy. Nuoristamme noin 25 % on työttömiä ja rikkaimman 1 %:n tulot ovat kasvaneet lähes 13 % (1990-2007). Samaan aikaan köyhimmän kansanosan tulot ovat kasvaneet 0,7 %. Jossakin vaiheessa jollakin pettää
kärsivällisyys ja räjähtää oikeasti. Nämä asiat vaativat pikaista korjaamista kaikin käytettävissä olevin keinoin lainsäädäntöä sekä verotusta korjaamalla. Asiat ovat Eduskunnan päätäntävallassa. Kansanedustajan keskeisin työskentely tapahtuu lainsäädännön parissa(noin 500 lakiasiainaloitetta/vuosi). Eniten niitä tekevät hallitusvastuussa olevat puolueet. Seuraukset nykyisen hallituspohjan jatkuessa näemme vuosi vuodelta selkeämmin. Toivottavasti kansanedustajaehdokkaamme ovat riittävän valveutuneita tajutakseen tämän todellisen riskin ja toimivat sen edellyttämällä tavalla.
Taisto Orre
Perussuomalainen Eduskuntavaaliehdokas
Hyvinkää
Vaikka jaksamme loputtomiin keskustella kiintiöpakolaisista ja pakolaiskysymyksestä se ei Suomen kannalta ole keskeinen tai mitenkään merkittävin asiakokonaisuus. Asian ratkaisu vaatii Euroopan ja Suomen kannalta laajaa yhteistyötä myös kuntatasolla. Tätä juuri ehdotimme Hyvinkään valtuustossa 24.1.2011. Valitettavasti luku- ja kirjoitustaito ei ole vielä saavuttanut valtuustoa. Tilalle on astunut ennakkoluuloisuus ja jeesustelu.
Suomi on toistaiseksi aika rauhassa katsellut jopa naapurimaittemme itsemurhaiskuja ja terrorismia. Olemme hyväuskoisia jos katsomme olevamme turvassa. Emme edes niele Ruotsista tulleita neuvoja miten pitäisi toimia, jotta välttäisimme ongelmat.
Suurin riskitekijämme on aivan sama kuin Tunisiassa, Egyptissä tai muissa maissa, joissa köyhyys ja työttömyys lisääntyy. Nuoristamme noin 25 % on työttömiä ja rikkaimman 1 %:n tulot ovat kasvaneet lähes 13 % (1990-2007). Samaan aikaan köyhimmän kansanosan tulot ovat kasvaneet 0,7 %. Jossakin vaiheessa jollakin pettää
kärsivällisyys ja räjähtää oikeasti. Nämä asiat vaativat pikaista korjaamista kaikin käytettävissä olevin keinoin lainsäädäntöä sekä verotusta korjaamalla. Asiat ovat Eduskunnan päätäntävallassa. Kansanedustajan keskeisin työskentely tapahtuu lainsäädännön parissa(noin 500 lakiasiainaloitetta/vuosi). Eniten niitä tekevät hallitusvastuussa olevat puolueet. Seuraukset nykyisen hallituspohjan jatkuessa näemme vuosi vuodelta selkeämmin. Toivottavasti kansanedustajaehdokkaamme ovat riittävän valveutuneita tajutakseen tämän todellisen riskin ja toimivat sen edellyttämällä tavalla.
Taisto Orre
Perussuomalainen Eduskuntavaaliehdokas
Hyvinkää
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)