maanantai 15. helmikuuta 2010

Kansan edustaja vai paikallinen eduataja ?

Hyvinkääläinen vai kansan edustaja ?

Meillä oli aikanaan hyvinkääläinen kansanedustaja eli Tuulikki Hämäläinen(SDP) monta kautta ja jäi sittemmin vapaaehtoisesti pois. Kertokaapa nyt minulle mitä hyötyä siitä oli meille hyvinkääläisille? Tietysti Tuulikki itsekin voi vastata. Sitten oli ”Meidän Minna” kokoomuksesta, miten se näkyi meille kuntalaisille? Valtion omistama terveydenhoito-oppilaitos siirtyi meidän niskaamme. Niinhän korkeat poliittiset päättäjät olivat sopineet jo vuonna 1995. Minnako sen teki ? Nyt on ”Uusis”, no mitä hyötyä siitä on hyvinkääläisille ollut. Olisi kiva kuulla faktoja! Nyttemmin Kokoomus koettaa saada suurella rahalla hyvinkääläisen Kokon hyvinkääläiseksi kansanedustajaksi. Miksi me niin valitsisimme? Vaalikampanjakin alkoi jo niin ajoissa että mikään muu puolue ei ole edes ajatellut vielä ryhtyä mainostamiseen. Onko Kokoomuksella salaista tietoa vaalien aikaistamisesta vai liikaa rahaa ? Aamupostin mainos 12. 02. 2010 maksoi kuvineen ja väreineen noin 1000 Euroa. Taitaa olla varakas nainen tuo Kokko vai tulivatko rahat taas jostakin kummallisesta kohteesta? En tiedä, mutta aikooko Kokoomus mennä rahalla läpi? Tuo Kokoomuksen ja Kepun rahasampokin näyttää olevan hieman ahdingossa. Mutta kyllä näitä yrittäjiä ja aateveljiä ja siskoja vielä löytyy riittävästi ja taas aivan laillisin keinoin. Kokko on vasta ehdokas emmekä edes tiedä hänestä tai muistakaan ehdokkaista läpäisevätkö he ensimmäisen seulan eli hyväksyvätkö puoluehallitukset heidät virallisiksi puolueen kansanedustajaehdokkaiksi. Kannattaa muistaa että Suomen Perustuslaki takaa jokaiselle mahdollisuuden asettua ehdolla. Aika toivotonhan se tehtävä on kun pitäisi saada oma tukiryhmä ja saattaa käydä niin että 50.000 ääntä ei riitä edes yhteen kansanedustajaan. Siinä on meidän demokratiamme salaisuus. Minusta on mukavaa asettua vastapainoksi nollabudjetilla. Köyhä puolue ei avusta ja omaa rahaa ei ole käytettäväksi. Onneksi äänestäjät ratkaisevat asiat ei raha. Mukavaa kisaa Uudellemaalle meidän kaikkien lopullisesti hyväksyttyjen ehdokkaiden välille kun se aika koittaa joskus syksyllä. Kukaan meistä ei vielä edes tiedä läpäiseekö ensimmäisen seulan. Jokainen meistä kansanedustaja ehdokkaaksi lupautuneista kuitenkin tietää tosiasian, ettei yksikään hyvinkääläinen ehdokas selviä edes kaikkien hyvinkääläisten äänillä alkustarttia pidemmälle. Tarvitaan laajempi kannatus koko Uudeltamaalta. Ei siinä puolueväki tai Ay-väki nykyaikana ole merkittävä tekijä. Toivottavasti ei myöskään suuri raha.

Reipasta ja reilua kamppailua kaikille toivottaen

Kansanedustaja on kansan edustaja ei Hyvinkään edustaja.

Taisto Orre
mahdollisesti ehdokas jos puolue sen viisaaksi katsoo

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti