TAPELKAA POJAT SAATTE TUPAKKIA YM JUTTUJA.
Joskus kauan sitten kun olin metsätöissä Lapissa piti aina olla selkeä nokkimisjärjestys. Itsekin jouduin tappelemaan omasta paikastani. En ollut siihen halukas, mutta vaihtoehtoja ei ollut.
Muistan tuon yllytyshuudon vieläkin ja tupakkiahan sain ja olen siitä lähtien polttanut, taisi olla vuosi 1955. Eilen ja tänään lueskelin paikallista lehteä nimeltään Aamuposti(kustantaa sijoittaja Eero Lehti Kok.). Olen säilyttänyt kaikki kyseiset lehdet aina ammoisista ajoista alkaen. Aluksihan se oli Hyvinkään Sanomat. Näissä parin viime päivän lehdissä kiinnitin huomioni siihen että aina vuodesta 2007 alkaen kaupunkimme ns.” Ykköskortteli” on säännöllisesti julkaissut ihan samaa artikkelia jotensakin samaan tapaan.” Lefa” eli Leif Backman ja Bra-yhtiöt eli Matti Rantalainen kytkettynä Antti Rantalaiseen ja hänen vaimoonsa ovat julkistaneet täysin perätöntä tietoa hankkeesta. Varmaankin kaikki hyvinkääläiset muistavat suuren lakanan Hämeenkatu 6:n seinässä eli ”Tähän valmistuu muodin keskus” ja alla luki TK-Development. Moniko vaivautui katsomaan mikä tämä tällainen yritys oli ? Sittemmin lakana poistettiin ja Kauppalankadulle ilmestyi hieno seinän kokoinen juliste miten Palmberg Oy ryhtyy rakentamaan kolme komeata kerrostaloa. Aamupostin artikkelit ovat liikuttavan samanlaisia tiedotteita. Ensin rakentaminen siirtyi vuoteen 2008, sitten se siirtyi vuoteen 2009, sitten se siirtyi vuoden 2010 alkuun ja nyt se siirtyy vuoden 2011 -2012 tienoille. Aina on selitetty samaa asiaa eli rahoittajien epävarmuus ja ilmoitamme ykköskorttelin liikkeet ja rahoittajat jonkin ajan kuluttua. Mielenkiintoiseksi asian tekee se että Kari Järvenpää ja hänen takanaan olevat sijoittajat ja Ykköskorttelin sijoittajat (takanahan on tuo tuntematon Wallenbergin suku) kertovat molemmat tehneensä sopimuksen Hennes &Maurizin kanssa eli kuka tässä nyt bluffaa ja ketä ? Jokainen meistä voi tutkailla millaisille PA yhtiöille kaupunkimme keskusta myytiin! Mitä tämä suuri ”muodin keskus” siis sisältää ? Kaksi halpatuontiketjua(H§M ja Kapp Ahl), jotka tuottavat bulkkitavaraa halpamaista. Hieman vahingoniloisena ajattelen teitä hyvinkääläiset eli sitähän saitte mitä tilasitte. Kiroilkaa nyt itseksenne kun ette hyvinkääläiseen tapaan pääse lähellekään haluamaanne kauppaa ainakaan kolmeen vuoteen) kiroilkaa kun veroäyrinne taas nousee, vaan joudutte jopa kävelemään. Nauttikaa nyt suuresta muodista samaan tapaan kuin ostaisitte R-kioskista kaikki korunne. Asiantuntijaliikkeet ja pienyrittäjät kyllä tekevät konkurssin tai lopettavat ja saatte nauttia todellisesta muodin keskuksesta tyyliin Tiimari/R-kioski. Olkaa onnellisia!
Taisto Orre
yksityisajattelija
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti