torstai 27. tammikuuta 2011

Köyhyys ja työttömyys on vaarallinen yhdistelmä.

Nuorisotyöttömyys ja köyhyys räjähtävät konkreettisesti.

Vaikka jaksamme loputtomiin keskustella kiintiöpakolaisista ja pakolaiskysymyksestä se ei Suomen kannalta ole keskeinen tai mitenkään merkittävin asiakokonaisuus. Asian ratkaisu vaatii Euroopan ja Suomen kannalta laajaa yhteistyötä myös kuntatasolla. Tätä juuri ehdotimme Hyvinkään valtuustossa 24.1.2011. Valitettavasti luku- ja kirjoitustaito ei ole vielä saavuttanut valtuustoa. Tilalle on astunut ennakkoluuloisuus ja jeesustelu.
Suomi on toistaiseksi aika rauhassa katsellut jopa naapurimaittemme itsemurhaiskuja ja terrorismia. Olemme hyväuskoisia jos katsomme olevamme turvassa. Emme edes niele Ruotsista tulleita neuvoja miten pitäisi toimia, jotta välttäisimme ongelmat.

Suurin riskitekijämme on aivan sama kuin Tunisiassa, Egyptissä tai muissa maissa, joissa köyhyys ja työttömyys lisääntyy. Nuoristamme noin 25 % on työttömiä ja rikkaimman 1 %:n tulot ovat kasvaneet lähes 13 % (1990-2007). Samaan aikaan köyhimmän kansanosan tulot ovat kasvaneet 0,7 %. Jossakin vaiheessa jollakin pettää
kärsivällisyys ja räjähtää oikeasti. Nämä asiat vaativat pikaista korjaamista kaikin käytettävissä olevin keinoin lainsäädäntöä sekä verotusta korjaamalla. Asiat ovat Eduskunnan päätäntävallassa. Kansanedustajan keskeisin työskentely tapahtuu lainsäädännön parissa(noin 500 lakiasiainaloitetta/vuosi). Eniten niitä tekevät hallitusvastuussa olevat puolueet. Seuraukset nykyisen hallituspohjan jatkuessa näemme vuosi vuodelta selkeämmin. Toivottavasti kansanedustajaehdokkaamme ovat riittävän valveutuneita tajutakseen tämän todellisen riskin ja toimivat sen edellyttämällä tavalla.

Taisto Orre
Perussuomalainen Eduskuntavaaliehdokas
Hyvinkää

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti