lauantai 31. heinäkuuta 2010

Päättäjät eli ketkä ?

Katso peiliin niin näet PÄÄTTÄJÄN !

Kovin monissa yleisönosastokirjoituksissa vedotaan usein sellaiseen hämärään sanaan kuin ”PÄÄTTÄJÄT” Maassamme on kansanvalta eli kansalaiset valitsevat poliittiset päättäjät. Todellista valtaa harjoittavat virkamiehet, joiden tulee tehdä ihan pyynnöstä näiden valitsemiemme edustajien pyytämiä tulkintoja.(Monet kaavoitukseen ja maanrakennukseen liittyvät lait ovat todella tulkinnanvaraisia) Miten itse toimisit virkamiehenä ? Katsotaanpa asiaa hyvinkääläisittäin. Suurin voittaja oli Perussuomalaiset eli 300 %.( 3 uutta paikkaa) Suurin häviäjä oli kristilliset eli 1 paikka. Sitten tällaiseen kummallisuuteen kuin tekninen vaaliliitto, jossa jaetaan paikat. Sellaisen liiton tekivät Kokoomus, Keskustapuolue ja Vihreät + tuo ainoa kristillinen edustaja. (Edellinen valittu eli Annika Kokko, joka loikkasi Kokoomukseen pestattiin valtuuston puheenjohtajaksi). ja tämä ainoa valtuutettu kaupunginhallitukseen. Suurimmat voittajat eivät saaneet mitään ja suurimmat häviäjät tekivät ”teknisen liiton”. Arvaa harmittaako tuo sana PÄÄTTÄJÄT ? Itsehän olette päättäneet näin ja antaneet vallan Kokoomukselle ja sen apupuolueille. Kuvitteletteko että meininki muuttuisi ilman todellista vallankumousta. Sehän tarkoittaa äänestämistä vakaalle ja Kristillis-sosiaalisia arvoja kunnioittavalle Perussuomalaisille. Aivan sama meininki jatkuu Eduskunnassa, jossa tehdään ”kurinpitosäännökset”. Hallitukseen osallistuvien puolueiden kansanedutajilla ei ole mahdollista äänestää hallituksen esityksiä vastaan. (Poikkeuksena Vihreät, jotka istuvat samaan aikaan hallituksessa ja oppositiossa). Suurin ongelma maassamme on nukkuvien puolue joka ei usko mihinkään eivät edes äänestä ja homma jatkuu entisellään. Sinä olet siis päättäjä ja sinun vastuullasi on miten tätä Hyvinkäätä tai maata hoidetaan. Katso siis peiliin !

Taisto Orre

Vakaasti Perussuomalainen mies

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti