Onko Hyvinkään Kokoomus ja & Peliriippuvaisia ?
Uutisista saimme vasta lukea että peliriippuvaisille on perustettu klinikka auttamaan näitä onnettomia. Tuli mieleen voisiko autettavien joukossa olla myös ryhmiä ? Kun TV:ssa haastateltiin yksilöitä niin tavanomainen tarina oli ”Olen jo hävinnyt koko eläkkeeni ja nyt on pakko sijoittaa lisää jotta saisi edes jotakin takaisin.”
Hyvin samankaltainen on nyt selitys Kiljavan sairaala Oy:n rahoituksessa. Olemme jo sijoittaneet yli 10 miljoonaa Euroa ja lisää pitää sijoittaa 1,5 miljoonaa/vuosi että edes joskus saisimme jotakin hyötyä.
Tarkastellaanpa hieman tätä Kiljavan Sairaala Oy:tä: Alunperin palkattiin selvitysmies nimeltään Arto Alanko. Selvityksessä kerrottiin sanasta sanaan näin:” Sairaalan organisaatiomalliksi on valittu kunnallinen osakeyhtiö, koska sen avulla saavutetaan suurin joustavuus ,läpinäkyvyys ja yksinkertaisin organisaatio. Yhtiön kaikki palvelut tullaan ulkoistamaan ja hankkimaan yksityisiltä palveluntuottajilta. Palveluntuottajien kilpailuttaminen ja kevyt organisaatio tekee toiminnasta kannattavan.Valittua kunnallisen osakeyhtiön mallia ei ole aikaisemmin käytetty Suomessa terveydenhuollon lakisääteisten palvelujen tuottamisessa. Tavoitteena on entistä paremmat terveyspalvelut, tehokkaampi pääoman käyttö ja kehittyneempi omistajaohjaus.”
No miten on käynyt tähän mennessä ? Sairaala on keikkunut selvitystilan eli suomeksi sanottuna konkurssin partaalla koko ajan. Attendo Med One on myös tappiolla ja lähinnä kiristyksenomaisesti vaatinut lisää rahaa omistajakunnilta. Sitähän on tuupattu viime vuonna yli miljoona Euroa ja nyt jälleen pitäisi laittaa 700.000 Euroa + vippaskonstina tehty kiinteistö ym. kulujen siirto eri momentille. Pitäisi sitoutua hoitapäivämaksuun ja lisäksi 1,5 Miljoonan Euron kiinteistökuluihin. Tälle vippaskonstilla saadaan hoitopäivämaksu näyttämään 108 Euroa pienemmältä. Veteraanikuntotusstatus ei ole auttanut asiaa eikä kaikenlaisen kosinnan tuloksena ole saatu yhtään uutta kuntaa tähän epätoivoiseen yritykseen mukaan.
Kaupunki toteaa omassa selvityksessään että samat palvelut voitaisiin tuottaa puolta halvemmlla. Koska valtaosa kuntoutettavista on yli 65-vuotiaita ruvetaan nyt rakentamaan oman terveyskeskuksen laajentamista(ainakin 10 miljoonaa Euroa).
Läpinäkyvyys on olematon eli valtuutetut eivät saa todellista tietoa kun ne kas kummaa ovat yksityisen Osakeyhtiölain mukaan salaisia. Tee siinä sitten miljoonapäätöksiä sormituntumalla Ansiokkaasti Vasemmisto(kiitokset Heikki Pussiselle ja Olli Savelalle) ovat vastustaneet tätä kehitystä. Lopputulos valitettavasti on aina sama eli Vasemmisto + Perussuomalaiset häviävät aina koska pelurupuolue perustelee samalla tavalla kuin peliriippuvaiset eli rahaa on mennyt jo näin paljon ja pitäisi joskus saada edes vähän takaisin! Edustajamme Kiljava Oy:n hallituksessa ovat Raimo Lahti ja Krista Silferberg(Kok). Tuusulan Kokoomus sentään vastusti tätä suuntausta, mutta hävisi kunnallisvaltuustossa. Demarit ovat olleet hiljaa ja KePu myötäilee Kokoomusta. Minkäs teet ? Tämän artikkelini tarkoitus ei ole mollata Kiljavan hoidon tasoa, joka lienee kunnossa. Perusteet vain olivat alunperinkin virheellisiä ja aivan tavallisella maalaisjärjelläkin ymmärtää ette yksityinen Osakeyhtiö voi olla halvempi ratkaisu ja että sen tulee saada omistajilleen voittoa. Meitä on höynäytetty raskaamman jälkeen. Saisimmeko paikallisen Kokoomuksen hoitoon ? Taisto Orre PS
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti