Eurostoliitto, EMU ja EU ovat tuhoon tuomittuja entä USE ?
Eurooppa kokonaisuudessaan on kohtalaisen pieni talousalue. EU:n säännöt ja Emu:n säännöt ovat täysin kontrolloimattomia ja EU rikkoo niitä kaikissa Maastrichtin sopimuksen vastaisesti ihan itse. Siellähän todettiin että emme vastaa osallistujamaiden taloudesta(nyt teemme sen), siellä todettiin että setelirahoitukseen ei ryhdytä EKP:n toimesta(Nyt teemme sen), Siellä todettiin että vaje tulee olla alle 3 %. Siitä emme ole välittäneet tippaakaan. Perussuomalaisena olen alunperinkin ollut sitä mieltä että USE eli United States of Europa voisi olla ainoa oikea vaihtoehto. Mielestäni meillä ei ole olemassa yksinkertaisia vaihtoehtoja kuten erottamalla maat jotka eivät ole noudattaneet yhteisvaluutan ehtoja. Tästä mahdollisuudesta ei puhuta mitään tekemissämme sopimuksissa. Eurostoliiton malli hajoittaa koko EU:n ja tulee todella kalliiksi ja johtaa arvaamattomiin seurauksiin. Yhteinen valuutta on voittopuolisesti vakauttava tekijä ja positiivinen. Jos Kreikka, Espanja, Irlanti, Portugali ja Italia palaisivat omiin valuuttoihinsa se johtaisi uskomattomaan kilpailuun kuka devalvoi eniten saadakseen oman maansa tilanteen kuntoon. Taloustieteilijät näkevät USA:n olevan ainoa talous joka voisi elää ilman yhteyksiä muuhun maailmaan. Tiedän hyvin että kansallisvaltiot Euroopassa ovat varpaillaan ja haluavat olla mahdollisimman itsenäisiä. Samoin me suomalaisetkin toivomme. Tiedän kyllä, että oma puolueenikin ajaa EU:n vastaista politiikkaa ja itsekin vastustan sitä verisesti. Olkaamme kuitenkin järkeviä ja mietitään asioita realistisesti. USE voisi kuitenkin olla ainoa järkevä vaihtoehto. Siis yhteinen valuutta, yhteinen rajojen ylittävä poliisi, yhteiset lait sijoittamisen ja pankkitoiminnan ja kuluttajan oikeuksien suhteen jne. Kaikki muu olisi itse kunkin maan kulttuurin, arvojen ja perinteiden mukaisesti itse päätettävissä. Kaikki muu lainsäädäntö olisi kunkin maan itse päätettävissä. Olenko Idealisti ?
Taisto Orre
Perussuomalainen
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti