keskiviikko 3. maaliskuuta 2010

Korruptio ja nepotismi hyvinkäällä

Kaavoitus ja kunnallisen Demokratian alennustila.



Vastustan ehdottomasti nykyistä kaavoituspolitiikkaa.. Koska vastustan nepotismia ja korruptiota on itsestään selvää että vastustan tätä Rääkänpään alueen suunnitelmaa. Tapa jolla tätä asiaa taas hoidetaan perustuu vanhaan menetelmään. Valtuuston valta perustuu ja koostuu siitä että kuntien edustajat valitaan aina sopivista edunsaajaryhmistä, jotka sitten valitsevat itselleen sopivat viranomaiset ja asiantuntijat hallintoon. Pikkuryhmissä ei saa olla mitään asiantuntemusta. Jos sattumalta olisikin on heidät heti kyseenalaistettava. Suuret puolueet eivät jaa tietoa pienille ryhmille tai yksilöille. Viimeksi kaupungintalon purkua vastustaneita mollattiin sillä että he ovat myöhässä.(Tuula Vanhatalo 2008) Mollaajana sama kaupunginvaltuutettu joka nyt mollaa Rääkänpään muutoskaavaa vastustavia kun ovat liian aikaisin liikkeellä. Alueen suunnittelukin on jo annettu tehtäväksi eräälle rakennuttajalle. Tästä asiasta kenellekään ei ole annettu tietoa. Siis liian aikaistako on puuttua asiaan ? Toinen syyni on selkeä Transparency Internationalin määritelmän mukaan” korruptio on vastuullisen aseman väärinkäyttöä oman edun tavoittelemiseksi. PISTE Kaava on kaikkein tärkein suurten puolueiden vaikuttamiskanava. Varmaankin tiedätte että ensin hyväksytään Maakuntakaava, sitten Yleiskaava ja sitten osayleiskaava ja vasta sitten asemakaava. Kaikki siis hyvin koska kaupunginvaltuusto ei suinkaan voi vastustaa SUUNNITELMIA. Sitten kun päästään oikeusvaikutteisiin asemakaavaan ja rakennusjärjestykseen ja lisäksi ”kehittämisaluevarauksiin” niin ne eivät saa olla ristiriidassa jo hyväksyttyjen ei-oikeusvaikutteisten kaavojen osalta. Niihin sitten vedotaan asemakaava- vaiheessa. No niin koska ja missä ja miten sitä ennen voisi tehdä jotakin? Kertokaa te jotka ainakin luulette tietävänne! En usko kenenkään kaupunginvaltuutetun(paitsi Kokoomus) tienneen Yleiskaavan hyväksymisvaiheessa mistä on kyse eikä kenelläkään ollut mitään perusteita vastustaa suunnittelua. Kuinka moni ymmärsi että näihin suunnitelmiin tullaan vetoamaan siinä vaiheessa kun osayleiskaava tai asemakaava tulee esille noin vuonna 2030-2050. Kaupunginvaltuusto hirtti itsensä tietämättä omasta tietämättömyydestään.

Taisto Orre

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti